موضوعات داغ

پلیس تهران: ویز موجب بر هم خوردن نظم ترافیک شهر می شود

عکس مطلب اول
استفاده از مسیریاب ها مدتی است که در کشورمان نیز رواج پیدا کرده و دو مسیریاب ویز و گوگل مپ، در بین رانندگان بسیار پر طرفدار هستند. با این حال، سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، اعتقاد دارد استفاده از مسیریاب ویز می تواند موجب برهم خوردن نظم ترافیکی شهر شود و خواستار آن شد که استفاده از این برنامه در کشور ممنوع شود. سردار مهماندار در گفتگو با خبرگزاری مهر، عنوان کرد: هر مسیریابی که تعداد بالایی کاربر داشته باشد، قادر به کنترل ترافیک معابر است و می تواند در یک بازه زمانی، کاربران را به سمت یک خیابان هدایت کند.
وی ادامه داد: البته این را هم بگویم که بعید است مسیریابی بخواهد این کار را انجام دهد؛ چراکه به محض اینکه مسیریابی این عمل را انجام دهد، در تمام کشورهای جهان فوراً با آن برخورد می‌شود و تمامی اعتبار شرکت و این اپلیکیشن زیر سوال می ‌رود. به همین دلیل، وی خواهان آن شد که رانندگان از مسیریاب های داخلی که در بستر قوانین کشور فعالیت می کنند، استفاده کنند. وی همچنین اضافه کرد: استفاده دیداری از مسیریاب ها در هنگام رانندگی تخلف است و رانندگان باید از دستیار صوتی این برنامه های در هنگام رانندگی استفاده کنند.
سردار مهماندار خاطرنشان کرد: مسیریاب ‌های داخلی بسیار خوب کار کردند، مورد اعتماد و مورد تأیید وزارت ارتباطات هم هستند، ما هم به عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی سعی می ‌کنیم برای پیشرفت کار و بهبود مسیریاب ‌های داخلی به آنها کمک کنیم.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/5
این توهم توطئه روز به روز توی کشور ما بیشتر میشه .
حتی رئیس پلیس هم که طبیعتا باید آدم آگاهی باشه و خودش هم بعد با استدلال گفته بعید همچنی کاری بکنه اپلیکیشن باز هم یه توهم توطئه ای توی منطقش هست.
ویز بیاد ترافیک شهر رو دستکاری بکنه که چی بشه بعدم اگه یه بار همچین موردی مشخص بشه کل اعتبارش توی دنیا خراب میشه (اعتبار مهم ترین دارایی این نوع اپلیکش ها هست)
1398/1/6
نخیر بازار اینها رو خراب کرده چون کمتر جریمه میکنن واسه همین شاکی شدن.آقای مهماندار...باشه بهش میگم
1398/1/5
طبق معمول همه دنیا اشتباه می کنن اینا درست می گن واسه همینه وضعیت ما این شده مشکل ترافیک ما تعداد خودرو و تولید بیش از اندازه و خارج نشدن فرسوده ها نیست مشکل برنامه ها هستن زورشون به اصل کاریا نمی رسه میان سراغ اینجور چیزا .
1398/1/5
از اون حرفهای عجیب و غریب بودا!!!!!
1398/1/5
تمام ایرانو فلاکت و سیل برده اونوقت ویز بده اما داخلیش خوبه
خودروبانک ترو خدا اخبار اینچنین اراجیف رو منتشر نکن و با اعصاب نداشته بیشتر بازی نکن
1398/1/5
مشکلشون اینه که ویز دوربین و پلیس رو نشون میده و کاسبی اینا رو تخته کرده از این حالشون گرفته
توجیهاتش هم مضحک بود معلوم بود گیرش چیه
1398/1/6
مگه مسیریابی و انتخاب مسیرهای کم رفت و آمد برای کاهش ترافیک جرمه؟؟؟
یه دفه بگو میخوایم به زور مسیر یاب داخلی رو به مردم تحمیل کنیم خلاص!
کاش به جای تحمیل کردن خودروی بی کیفیت داخلی، پیام رسان داخلی، مسیر یاب داخلی و .... قدرت رقابت با خارجی ها رو ایجاد می کردید و قدرت انتخاب رو به مردم میدادید که خودشون از بین اینها انتخاب کنن نه اینکه مجبور به انتخاب باشن!
1398/1/7
والا ما پونصد تا اپلیکیشن مسیریابی فارسی امتحان کردیم هیچ کدوم درست کار نمیکنند ! اول یه اپلیکیشن در حد ویز درست کنید بعد ادعا کنید که ویز به درد نمیخوره !!!!
1398/1/8
یکی نیست بگه جناب ریس پلیس امثال شما ها چه کمکی به این گره ترافیک کردین که حالا ایراد رو به ویز نسبت میدین. خواهشا به فکر منافع ملی باشید نه شخصی و خواهش دوم اینکه افکار خودتونو با کشورهای دیگه مقایسه نکنید که خیلی ضایع میشید. کشورمون و با همین افکار نابود کردید.