موضوعات داغ

نشانه‌های خرابی ترمز چیست؟

عکس مطلب اول
دیسک ترمز در سیستم ترمز نقشی حیاتی دارد و مانند همه قطعات ممکن است دچار مشکل شود و باید قبل از خرابی کامل آن را شناسایی کرد تا از بروز یک فاجعه جلوگیری بعمل آورد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، حال بهتر است نشانه‌های خرابی ترمز و دیسک ترمز را با هم بررسی کنیم و در صورت خرابی برای شناسایی و برطرف کردن ایراد حتما نزد یک تعمیرکار ماهر برویم.
نشانه‌های خرابی دیسک ترمز به شکل های زیر خود را نشان می‌دهد:
سوت کشیدن
ممکن است در زمان ترمزگیری صدای سوت از چرخ ها شنیده شود. صدای سوت به دو علت اتفاق می‌افتد، علت اول ممکن است شما به تازگی لنت های خود را تعویض کرده باشید و به دلیل مرغوب نبودن لنت تعویضی تا چندین کیلومتر اول صدای سوت شنیده شود و دوم اینکه لنت شما تمام شده است.
سفت شدن پدال ترمز
اگر در هنگام ترمزگیری پدال زیر پای شما سفت می‌شود، نشان از خرابی بوستر ترمز شماست و حتما باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.
لرزش پدال
لرزش پدال زیر پای راننده یکی دیگر از نشانه های خرابی سیستم ترمز بوده و ممکن است دیسک ترمز شما تاب برداشته باشد.
به ته رسیدن پدال ترمز
اگر در هنگام ترمزگیری و توقف مجبور هستید پدال را تا ته فشار دهید، این مورد یکی از نشانه های قطعی خرابی سیستم ترمز شما بوده و احتمال زیاد سطح روغن ترمز درون پمپ هیدرولیک کاهش پیدا کرده است.
خودرو در هنگام ترمزگیری به یک سو کشیده شود
در هنگام ترمزگیری ممکن است خودرو به یک سمت کشیده شود و کنترل را برای راننده کمی سخت کند. این مورد یکی از نشانه های خرابی سیستم ترمز و لنت ها بوده و باید در سریعترین زمان بررسی شود.
البته باید به این نکته اشاره کرد که علاوه بر عوامل بیرونی مانند کیفیت ساخت، نوع خودرو و آب و هوا، عادت رانندگی ما نیز در خرابی زود هنگام سیستم ترمز موثر است. پس در صورت امکان از ترمزهای شدید خودداری کنید و از ترمزهای طولانی مدت که باعث زودتر تمام شدن لنت های ترمز می‌شود پرهیز کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد