موضوعات داغ

نگاهی به شرایط و قیمت سمند EF7 در بازار ، صعود خودرو ملی + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پروژه ساخت خودرو ملی در ایران به نام سمند، به سال های میانی دهه هفتاد بازمیگردد که هزینه صرف شده برای آن و طولانی بودن پروژه، همواره مورد بحث و جدل بین منتقدان بوده است. پس از عرضه سمند به بازار به صورت عمده در دهه هشتاد، این خودرو تاکنون با تغییرات جزیی در ظاهر، همچنان در خط تولید قرار داشته است. خودروهای دیگری نظیر سورن و دنا نیز در این سالها از نمونه های ارتقا یافته سمند بوده اند که وارد بازار شدند.
یکی از اصلی ترین انتقادات وارده به سمند ایران خودرو ، استفاده از موتور 1800 سی سی پژو برای قدرت بخشی به خودرو ملی بوده است. بسیاری از منتقدان، عنوان کردند که استفاده از یک موتور فرانسوی، برای خودرو ایرانی، چندان مناسب به نظر نمی رسد. به همین دلیل ایران خودرو تصمیم گرفت تا با ارایه یک پیشرانه جایگزین، بخشی از انتقادات را از خود دور کند. این موتور، پیشرانه EF7 نام داشت که بعدها به موتور ملی معروف شد.
این موتور ۱۶ سوپاپ در حدود 1700 سی سی حجم دارد و می ‌تواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن ‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور، همچنان توسط گیربکس پنج سرعته دستی که اساسا مربوط به خودروهای پژوست، به دیفرانسیل جلو منتقل می شود. شتاب خودرو چندان مورد توجه نیست و رقمی متوسط است، اما کشش آن، برای یک سدان خانوادگی، که بعضا ممکن است تحت فشار هم قرار گیرد، مناسب ارزیابی می شود. همچنین به دلیل وزن بیشتر، و بهینه سازی هایی که نسبت به پژو 405 در آن صورت گرفته، سمند در جاده استحکام بیشتری از خود نشان می دهد.
سمند

سمند

سمند EF7 یک خودرو تولید انبوه و نسبتا پرفروش بوده و طبیعی است که برای ساخت چنین خودرویی، کمیت بر کیفیت مقدم باشد. لذا مشکلات مونتاژی بسیاری در این خودرو دیده می شود که عبارتند از کیفیت پایین رنگ سپرها، عدم هماهنگی موتور و گیربکس در بعضی موارد و مصرف سوخت بالا، شاسی سنگین و استهلاک بالا و حساس بودن پیشرانه EF7 به دما.
مشابه بسیاری دیگر از محصولات داخلی، سمند EF7 نیز به واسطه عرضه محدود به بازار در ماه های گذشته و افزایش تقاضا، دچار افزایش قیمت شدیدی شده است. البته خانواده محصولات سمند، نسبت به خانواده محصولات پژو 405 و پژو 206 همواره خواهان کمتری داشته اند، به همین دلیل خرید آنها کمی برای مشتریان آسان تر است. در زیر نگاهی به قیمت انواع سمند EF7 در بازار، در روزهای آغازین سال 1398 داشته ایم:

جدول قیمت سمند EF7 در بازار

جدول قیمت سمند EF7 در بازار

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/7
ماشین رو تو سال 86 خرید 14 میلیون هنوزم دارمش با اینکه 200 تا کارکرده ولی خیلی نسبت به سمند صفر 80 میلیونی بهتره
1398/1/7
با سلام مطالبتون برای من که دنبال خرید سمند ef7 هستم جالب بود. ممنون