موضوعات داغ

شاهکار لگو برای تولید نسخه فول سایز مکلارن سنا با جزییات کامل

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
طراحی و ساخت ماشین های معروف در سایز واقعی با استفاده از قطعات لگو تبدیل به یک سوژه داغ برای خودروسازان بزرگ جهانی شده است و تاکنون طرح های متفاوتی از سوی بوگاتی و شرکت خودروسازی مکلارن شاهد بوده ایم که با الگوبردای از پرچم داران خود موفق به طراحی و ساخت لگوهای فول سایز شده اند. حال مکلارن بار دیگر به سراغ ساختی های لگو رفته واین بار پرچم دار جدید خود یعنی "مکلارن سنا" را سوژه کرده است تا از آن یک ساختی فول سایز لگو بسازد و در ماه جولای امسال در جشنواره سرعت "گوود وود" به نمایش بگذارد.
همانطور که در تصاویر شاهد خواهید بود، شرکت خودروسازی مکلارن سعی کرده است تا تمامی قسمت های بدنه این اتومبیل را از لگو بسازد و به همین منظور شاهد ساخت حتی دیسک های ترمز و کالیپراسیون ترمز آن با استفاده از قطعات لگو هستیم، اما بر روی چرخ ها از رینگ و لاستیک های اصلی مکلارن سنا استفاده شده است و در داخل کابین هم شاهد نصب پدال ها و صندلی اصلی مکلارن سنا برای راننده، نصب غربیلک فرمان نسخه اصلی و همچنین شاهد نصب یک صفحه نمایشگر لمسی دیجیتالی هستیم. موضوع جالب دیگر هم روشن کردن این ساختنی بزرگ لگو خواهد بود که با فشردن یک دکمه شبیه ساز صدای نسخه اصلی مکلارن سنا در اسپیکر پخش می شود.

لگو مکلارن سنا

لگو مکلارن سنا


شرکت خودروسازی مکلارن مدعی است که برای ساخت این خودروی فول سایز لگو از تعداد 467 هزار و 854 قطعه لگو استفاده شده است و همین موضوع باعث شده تا وزن کلی اتومبیل 500 کیلوگرم بیشتر از نسخه اصلی تولید شده برای خیابان ها، یعنی به وزن 1700 کیلوگرمی برسد. در مجموع برای مونتاژ قطعات لگو بر روی همدیگر و شکل گیری این نمونه منحصربه فرد از مکلارن سنا، شرکت سازنده می گوید که حدود 2725 ساعت زمان صرف شده است، این درحالیست که برای رسیدن به نتیجه نهایی که شامل ریزه کارهای طراحی و پرداختن به جزییات آن می شود، نزدیک به 4935 ساعت زمان صرف شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد