موضوعات داغ

سرعت یک هزار کیلومتر در ساعت؛ پروژه بلود هوند مجددا آغاز شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پروژه ساخت بلود هوند ، خودرو زمینی که می تواند تا 1000 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد، پس از مدت ها وقفه مجددا آغاز شده و مالک جدید این خودرو، قول داده که در اولین فرصت پروژه را مجدد به فاز عملیاتی باز خواهد گرداند. این پروژه از اواخر سال گذشته مسکوت مانده بود و اکنون پس از خرید مجدد، به قطعات سازنده آن تقسیم شده، مجددا رنگ آمیزی شده و به سایت جدید، واقع در Gloucester انتقال یافته است.
از ساخت بلود هوند ، بیش از یک دهه می گذرد. تیم اولیه ساخت این خودرو، هم اکنون مجددا به کار گرفته شده تا رویای دست یابی این خودرو به سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت را تحقق بخشد. منطقه ای که قرار است بلود هوند در آن تست شود، Hakskeen Pan در آفریقای جنوبی است. از ابتدای فعالیت مجدد پروژه، این خودرو در فرودگاهی در جنوب شرقی انگلستان، برای سرعت های زیر هزار کیلومتر مورد بررسی قرار گرفته است.
رنگ آمیزی خودرو از آبی و زرد ، به قرمز و سفید تغییر پیدا کرده و مالک جدید، این رنگ آمیزی را حربه ای برای جذب سرمایه گذاران و افراد جدید می داند. کار او تا به اینجا موفق بوده و توانسته افرادی همچون اندی گرین را به عنوان راننده و مارک چپمن را به عنوان سر مهندس پروژه در کنار خود داشته باشد. همچنین بسیاری از اعضای تیم اصلی، مجددا به پروژه بازگشته اند. مدیر مالی جذب شده برای این پروژه، ایون هانیمن است که سابقه همکاری با تیم های فرمول یک را داشته و وظیفه او، یافتن اسپانسر برای نهایی کردن پروژه است.
رئیس سابق پروژه، ریچارد نوبل، دیگر پست سابق را ندارد، اما همچنان به عنوان بازوی آموزشی پروژه فعال است. او علت اصلی به موفقیت نرسیدن پروژه را مشکل مالی می داند و اعتقاد دارد با خرید بلود هوند توسط یان وارورست، آنها این بار پشتیبانی مالی لازم برای نهایی کردن این پروژه را دارند. پروژه ساخت ماشین Bloodhound، بزرگترین برنامه STEM (علم، فن آوری، مهندسی و ریاضی) در انگلستان محسوب می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد