موضوعات داغ

تکنولوژی جگوار لندروور باکتری های داخل کابین را از بین می برد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از جالب‌ترین مقالاتی که در ماه های گذشته منتشر شد و در خودروبانک به جزییات آن پرداختیم، میزان باکتری های موجود در داخل کابین یک اتومبیل بود که در این مقاله گفتیم که حتی غربیلک فرمان اتومبیل از کاسه توالت فرنگی هم کثیف تر است و میزان باکتری‌های بیشتری دارد و دلیل آن هم استفاده طولانی مدت از اتومبیل بدون ضدعفونی قسمت های مختلف کابین است. حال تصور کنید داخل ماشین یک فرد مریض با بیماری واگیرا هم حضور دارد، آنوقت است که اتومبیل شما تبدیل به یک شهر شلوغ از ویروس و باکتری‌های مختلف می‌شود که به دنبال یک میزبان جدید هستند. ولی نگران نباشید، کمپانی خودروسازی جگوارلندروور می خواهد با ایده جدید خود ویروس و باکتری های موجود در داخل کابین را قبل از اینکه به افراد دیگر سرایت کند، خنثی کرده یا به طور دقیق‌تر از بین ببرد.
تکنولوژی جگوار لندروور باکتری های داخل کابین را از بین می برد

تکنولوژی جگوار لندروور باکتری های داخل کابین را از بین می برد


کمپانی خودروسازی جگوار لندروور به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده اتومبیل در بریتانیا که همیشه ایده‌های نو در محصولات خود بکار می گیرد، این بار به فکر سلامتی مشتریان خود افتاده و قصد دارد با راه اندازی یک سیستم ضدعفونی کننده در سیستم تهویه مطبوع اتومبیل، از مریض شدن دیگر افراد داخل کابین جلوگیری کند. سیستم ضدعفونی کننده جگوار لندروور مبتنی بر تکنولوژی نور ماوراء بنفش (UV-C) خواهد بود که برای 70 سال در صنعت پزشکی کاربرد داشته و برای ضدعفونی آب، فیلتر کردن هوای اتاق و همچنین سطوح استریل مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به اطلاعاتی که از سوی جگوارلندروور منتشر شده است، می توانیم سیستم ضدعفونی کننده اتومبیل را ادغام شده با سیستم تهویه مطبوع کابین تصور کنیم، به گونه ای که سیستم تهویه مطبوع با مکش هوای داخل کابین و انتقال آن به سیستم ضدعفونی کننده و تاباندن نور ماوراء بنفش بر روی آن، می تواند به DNA باکتری ها و ویروس‌های واگیرا نفوذ کرده و آنان را از بین ببرد. ذرات بزرگ تری هم که از این سیستم جان سالم به در می برند، در مسیر بعدی وارد یک فیلتر شده و بار دیگر نور ماوراء بنفش به آنان تابانده می‌شود تا کارشان یکسره شود و در نهایت هوای پاک و تازه است که به داخل کابین پرتاب می شود.
باتوجه به آزمایش های اخیر پزشکی، جگوار لندروور می گوید که با استفاده از UV-C می توان انتقال چهار نوع ویروس و باکتری های عفونی رایج به دیگر افراد را تا 30 درصد کاهش داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد