موضوعات داغ

هشدارهای فنی در مورد رانندگی در برف و باران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به تازگی توضیحاتی را در رابطه با رانندگی ایمن در شرایط بارانی ارائه کرده است. به گفته ایشان لازم است که رانندگان در پیچ جاده‌ها با دقت و به آرامی گردش کنند چرا که در غیر این صورت کنترل خودرو از دست آن ها خارج می شود. همچنین از ترمز کردن‌های ناگهانی نیز پرهیز شود، زیرا خودرو لیز خورده و باعث وقوع تصادف می‌شود.
به نقل از ایسنا، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا توضیح داد که در جاده های لغزنده، فشار دادن ناگهانی پدال های ترمز و گاز خطر آفرین است و همچنین تغییر ناگهانی دنده نیز سبب لیز خوردن خودرو می شود.
وی افزود اگر خودرو شما لیز خورد بدون ترمز گرفتن، پدال گاز را رها کرده و فرمان را در خلاف جهت حرکت خودرو بچرخانید تا خودرو به طور مستقیم در مسیر صحیح قرار گیرد و تا وقتی خودرو به حالت مستقیم در نیامده است از دنده سنگین‌تر، استفاده نکنید.
رحمانی توضیح داد که در سطوح لغزنده باید با سرعت مطمئنه حرکت کرد و سرعت مطمئنه گاهی بسیار کمتر از سرعت مجاز است. سرعتی که راننده بتواند در آن خودرو را کنترل کرده و فاصله طولی مناسبی را نیز رعایت کند سرعت مطمئنه است.
بنا به گفته های وی استفاده از تجهیزات رانندگی مناسب روزهای برفی و بارانی و کمک گرفتن از برف پاک کن نیز می تواند کیفیت رانندگی در ایام برفی و بارانی را بهبود بخشد. باید توجه کرد که شیشه بخار گرفته می تواند سبب کاهش دید شود و به همین دلیل به هیچ عنوان نباید با شیشه بخار گرفته خودرو رانندگی کرد.
وی در انتها توصیه کرد که رانندگان در حین رانندگی به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران توجه ویژه ای کنند و هنگام عبور از کنار آن ها سرعت خودرو را کاهش دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد