موضوعات داغ

روش پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در سال 98

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
عوارض چهار آزادراه تهران – ساوه، قزوین – زنجان، کرج – قزوین، تهران – قم از بامداد 28 اسفند ماه سال گذشته الکترونیکی شده و در صورتی که خودروهای عبوری از این مناطق، تا 24 فروردین ماه این عوارض را پرداخت نکنند 30 هزار تومان جریمه خواهند شد. پس از 24 فرودین ماه نیز یک مهلت 2 روزه برای پرداخت الکترونیکی عوارض به رانندگان داده شده است.
به نقل از ایسنا، سید حسین میرشفیع در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی توضیح داد که در این روش پلاک خودروها توسط دوربین های مربوطه خوانده شده و عوارض به صورت الکترونیکی از مالکان خودروها دریافت خواهد شد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص نحوی پرداخت این عوارض نیز توضیح داد در محل عوارضی ها هیچ گونه دستگاهی درنظر گرفته نشده تا بار ترافیکی این محل ها کاهش یابد. دستگاه‌های کارت‌خوانی (POS) در مجتمع‌های خدماتی نزدیک عوارضی ها در نظر گرفته شده تا از این طریق عوارض خودروها پرداخت شود.
میرشفیع در خصوص چگونگی استعلام بدهی عوارضی خودروها نیز توضیح داد که اپلیکیشن هایی به این منظور درنظر گرفته شده که مالکان خودروها می توانند به کمک شماره پلاک خودروی خود در این اپلیکیشن های مذکور بدهی‌شان را استعلام و پرداخت کنند و علاوه بر این کیف پول خود را نیز شارژ نمایند. در صورتی که شماره تلفن مالک خودروها در سامانه پلیس ثبت شده باشد به صورت پیامکی بدهی عوارضی خودروها به آن ها اطلاع داده خواهد شد.
به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کلیه افراد می‌توانند با مراجعه به سایت AANIRO.IR نیز نسبت به چگونگی پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها کسب اطلاع کنند. علاوه بر این از این پس برای پرداخت عوارض آزادراه‌ها نیاز به خرید تگ از بانک مسکن نیست و با توجه به روش‌های اعلامی کلیه صاحبان خودرو می‌توانند عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها را پرداخت کنند.
لازم به ذکر است که صاحبان خودروها می توانند از طریق اپلیکیشن های تاپ، کیپاد، اوتول یار، سایت nspay.ir و بانک پارسیان و دستگاه‌های پوز پاسارگاد محدوده آزادراه‌ها عوارض خود را پرداخت کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد