موضوعات داغ

بررسی شرایط بازار سنگ یانگ تیوولی

عکس مطلب اول
سانگ یانگ یک شرکت کره‌ای است که در سال ۱۹۶۰ تاسیس شده و با شرکت‌هایی چون مرسدس بنز و جیپ همکاری کرده است، نهایتاً در سال ۲۰۱۰ توسط ماهیندرا که یک شرکت هندی است خریداری شد. سانگ یانگ تیوولی در سال ۲۰۱۵ عرضه و یکی از پرفروش ترین خودروهای اروپا شد؛ همچنین در سال ۲۰۱۶ به عنوان بهترین خودرو برای خانواده در کشور بلژیک انتخاب شد.
تیوولی ۲ تیپ LEX و XLV دارد. مدل XLV اتاق کشیدهتری دارد و دو دیفرانسیل است اما مدل‌هایی که در بازار ایران وارد شده‌اند همگیLX و تک دیفرانسیل هستند. سال ۲۰۱۶ دو تیپ اسپرت و الیت برای تیوولی قابل سفارش بود تیپ اسپرت رینگ و سقف رنگی داشت اما اگر سانروف برقی را ترجیح می‌دادید باید الیت را انتخاب می‌کردید. البته با توجه به فروش بهتر الیت تا سال ۲۰۱۷ فقط این مدل عرضه شد.
وقتی از بیرون نگاه می‌کنیم به نظر نمی‌رسد که ماشین شاسی بلند باشد اما وقتی که درون آن می‌نشینید نسبت به سایر ماشین‌هایی که از کنار شما گذر می‌کنند در سطح بالاتری قرار دارید. تیوولی آینه‌های بزرگی دارد و دقت فرمان بالا دارد که این باعث می‌شود شما احساس کنید قبلاً تجربه رانندگی با چنین خودروای داشته‌اید. تیوولی از یک موتور ۱.۶ لیتری استفاده می‌کند که ۱۲۸ اسب بخار قدرت دارد؛ موتور تیوولی از سامانه vit استفاده می‌کند که این سیستم باعث می‌شود نسبت مخلوط سوخت و هوا دائماً با توجه به رفتار راننده عوض شود تا موتور بازدهی بهتری داشته باشد. همچنین در تیوولی از یک گیربکس اتوماتیک ۶ دنده استفاده شده است و این گیربکس عملکرد خوب و دقت بالا دارد. برای تیوولی درایو‌برد در نظر گرفته شده است که سه گزینه اکو، وینتر و پاور دارد و به طور مستقیم روی عملکرد گیربکس تاثیر می‌گذارند. در حالت پاورعدم معکوس کشیدن که در بعضی از سرعت‌ها اذیت می‌کند را نداریم و به راحتی می‌توان معکوس کشید.
از آپشن‌های خودرو تیوولی می‌توان به فرمان دی‌کات، استفاده از تیپ دو رنگ در داشبورد و کنسول است؛ در واقع کیفیت داخل در حد قیمت قابل قبول است. جنس کروم استفاده شده در داخل کابین به نظر می‌رسد که با استفاده طولانی، رنگ آنها نیاز به تعویض داشته باشد. از نظر فضای کابین تیوولی برای ۵ بزرگسال کاملاً مناسب است و یک نکته مثبت آن است که تونل گاردان عقب که برای مدل های دو دف در نظر گرفته شده است، طوری طراحی شده است که فقط ۵ سانتی متر از کف ماشین بالاتر قرار گرفته و این یعنی فضای پای خوب برای سرنشین وسط وجود دارد.
از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به: کی‌لس (ورود بدون کلید به اضافه استارت دکمه‌ای)، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو، مانیتور لمسی و دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری EPS، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های روشنایی در روز، آینه‌های جانبی برقی تاشو مجهز به گرمکن، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSE، سنسور نور و باران، سانروف، درایو مد، فرمان سه حالته، سنسور پارک جلو و آینه الکتروکرومیک کیسه هوای پرده‌ای اشاره کرد. از نظر ایمنی تیوولی چهار ستاره از شرکت یورو انکپ در سال ۲۰۱۶ دریافت کرده است.
خودرو تیوولی مناسب برای سواری در شهر می‌باشد نه خیلی می‌کوبد و نه خیلی نرم هست که در سرعت‌های بالاتر دچار مشکل شویم نکته در مورد هندلینگ و پایداری این خودرو می‌توان گفت که در سرعت‌های بالا کمی بی تعادل می‌شود و در فرمان‌های ناگهانی عقب خودرو تمایل دارد که منحرف شود و سیستم ESP کنترل میکند که البته ESP را در تیوولی می‌توانید خاموش کنید. تیولی های تک دیفرانسیل از اکسل نیمه مستقل استفاده می‌کنند که در این رنج قیمتی نرمال می‌باشد. در مورد سیستم ترمز گیری: تیوولی چهار چرخ دیسک، ABS چهار کاناله دارد و کپچر چرخ‌های جلو دیسکی خنک شونده و چرخهای عقب کاسه‌ای هستند.
با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش تیوولی به بخش آگهی‌های خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع : ویرلن

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/22
خدا لعنتشون کنه...خرداد 96 یک دستگاه تیوولی در نمایندگی رامک خودرو ثبت نام کردیم(دو ماه دیگه میشود دو سال ) هنوز خودرو را به ما تحویل نداده اند...