موضوعات داغ

دلایل افزایش قیمت خودرو با وجود رکود و کاهش تعداد مشتریان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به بالا بودن قیمت خودروهای داخلی و وارداتی و کاهش قدرت خرید مردم، بازار خودرو واکنشی به این کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تعداد مشتریان نداشت و به عبارتی دیگر نتوانست ترمز افزایش قیمت‌ها را بکشد و قیمت خودرو همچنان در حال افزایش است، پس دلایل این موضوع چه می‌تواند باشد؟
به گزارش خودروبانک و به نقل از اخبار خودرو، از جمله دلایلی که باعث مقاومت قیمت خودرو برای کاهش می‌توان نام برد کاهش تیراژ تولید و در ادامه کاهش عرضه به بازار و همچنین ممنوعیت واردات خودرو و عدم ترخیص خودروهای وارداتی در گمرک است. دلیل دیگر افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت تمام شده خودروهای تولید داخل است.
دلیل بعدی و مهمترین دلیلی که قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد، انتظار برای افزایش قیمت خودرو در آینده نزدیک است که باعث می‌شود تولیدکنندگان، واردکنندگان، فروشندگان عادی، واسطه‌ها و دلالان قیمت خودروهای خود را با امید به آینده برای افزایش قیمت آن، کاهش ندهند. همه این دلایل باعث شده تا با وجود کاهش شدید تقاضا قیمت خودرو کاهش پیدا نکند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/27
بزار گرون شه وقتی خریداری نیست خود فروشندگان ضرر میبینن
1398/1/27
اینقدر بالا ببرند تا آخرش خودشون با مخ بخورند زمین...
1398/1/28
کل عقب موندگی و مشکلات صنعت خودور(کلش!) مربوط به .....بودن این مونتاژکارن هست و بس.تحریم و محریم و اینا همش مزخرفاتیه که برای عوام میگن
1398/1/28
بر فرض که واردات خودرو بی نهایت شود قیمت یک خودرو 18 هزار دلاری با دلار ۱۳۵۰۰ تومنی با گمرکی ۹۰ درصدی و اینهمه عوارض ریز و درشت و هزینه حمل و سود گمرکی چند میشود؟18هزار دلار یه خودرو متوسط غیر لوکس شبیه سراتو هست
1398/4/7
خدا لعنتشون کنه خودرو سازا رو