موضوعات داغ

جذاب ترین ویژگی های هیوندای سوناتا 2020 را بشناسید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مدتی است که از معرفی رسمی هیوندای سوناتا 2020 می گذرد و طبق اعلام رسمی، این خودرو پاییز امسال وارد خیابان های ایالات متحده خواهد شد. بسیاری از منتقدان در نگاه اول جذب ظاهر شیک این خودرو شده اند، اما به بیان خبرنگاران مجله کار اند درایور، آن چه بیش از ظاهر برای خریداران یک سدان سایز متوسط اهمیت دارد، تکنولوژی های مورد استفاده در این خودروهاست که وظیفه افزایش رفاه مالکان را بر عهده دارند.
نخستین ویژگی، استفاده از گوشی به جای سوئیچ
تلفن همراه های امروزی ظرفیت ذخیره سازی قابل توجهی دارند و اطلاعات مربوط به سوئیچ خودرو، حجم اندکی از حافظه یک تلفن را به خود اختصاص می دهد. با استاده از برنامه رابط هیوندای، مالک می تواند تلفن همراه خود را به سوئیچ تبدیل کرده و تمامی امور مربوط به کنترل خودرو را از طریق گوشی انجام دهد. روش ارتباطی این برنامه کنترلی، استفاده از تکنولوژی NFC خواهد بود و مالک می تواند با نزدیک کردن تلفن همراه خود به خودرو، درب ها را باز کرده و در هنگام رانندگی نیز با استفاده از پد شارژر بی سیم که در هیوندای سوناتا 2020 تعبیه شده است، تلفن همراه خود را شارژ کند.

گوشی به جای سوئیچ

گوشی به جای سوئیچ

دومین ویژگی، تریم کرومی نورانی
در دو طرف کاپوت، قسمتی کرومی قرار دارد که در نگاه اول کاملا ساده و تزیینی به نظر می رسد، اما در حقیقت این قطعه برای نوردهی بهتر استفاده می شود و هنگامی که چراغ های جلوی خودرو روشن می شوند، ابتدا این قطعات می درخشند و سپس نور به سمت چراغ ها می رود. در هر کدام از این قطعات کرومی، قطعات مربعی کوچکی به اندازه 0.05 میلیمتر مربع را در خود جای داده اند که با برش های لیزری ساخته شده اند تا نور را از خود عبور دهند.

تریم کرومی نورانی

تریم کرومی نورانی

سومین ویژگی، پارک با کنترل از راه دور
این تکنولوژی نخستین بار در بی ام و سری 7 و از سال 2016 به کار گرفته شد و اکنون هیوندای نیز در سوناتا 2020 از آن استفاده کرده است. این فناوری به مالک اجازه می دهد با استفاده از دکمه های روی کلید یا برنامه جایگزین که روی تلفن همراه مالک نصب می شود، خودرو را اندکی به بیرون از جای پارک هدایت کند تا بتواند راحت تر حرکت را شروع کند.

پارک با کنترل از راه دور

پارک با کنترل از راه دور

چهارمین ویژگی، انبوهی از سیستم های ایمنی
سه سنسور برای رادار، پنج دوربین و 13 سنسور اولتراسونیک قرار گرفته در هیوندای سوناتا 2020 ، وظیفه دارند تا اطلاعات لازم را برای این سیستم ها فراهم کنند: کروز کنترل هوشمند، سیستم جلوگیری از تصادف در جلو و عقب، نگهدارنده بین خطوط، رادار نقطه کور دوربین 360 درجه و ویژگی جدیدی که از باز شدن درب صندوق عقب، در هنگامی که یک خودرو به سوناتا نزدیک می شود، جلوگیری می کند.

انبوهی از سیستم های ایمنی

انبوهی از سیستم های ایمنی

پنجمین ویژگی، شارژر بی سیم فوق العاده سریع
مشکل اساسی که شارژر بی سیم برای تلفن همراه ایجاد می کند، گرمای بیش از حدی است که در هنگام شارژ کردن ایجاد می شود. برای رفع این مشکل، هیوندای با ایجاد یک جاذبه مصنوعی بر روی پد شارژر بی سیم، مانع از تماس تلفن همراه و پد شارژر می شود که به سهم خود، نقش پر رنگی در کاهش دمای تلفن همراه در هنگام شارژ دارد. این ویژگی به هیوندای کمک کرده است تا باتری تلفن همراه مالک را با دو برابر سرعتی که یک شارژر بی سیم معمولی شارژ می کند، شارژ کند.

شارژر بی سیم فوق العاده سریع

شارژر بی سیم فوق العاده سریع

ششمین ویژگی، صفحات دیجیتالی متعدد
استفاده از صفحات دیجیتالی متعدد به یک استاندارد در خودروسازی جهان تبدیل شده است و هیوندای، سوناتا 2020 را به یک صفحه نمایش 12.3 اینچی، مشابه موردی که آئودی A7 دیده بودیم مجهز کرده است. همچنین خریدار می تواند به صورت سفارشی، به جای کلید های کنترلی سیستم تهویه هوا ، سیستم ناوبری و سرگرمی، یک صفحه نمایش بزرگ را داشته باشد. همچنین یک هد آپ دیسپلی 10 اینچی برای هیوندای سوناتا 2020 تدارک دیده شده است.

صفحات دیجیتالی متعدد

صفحات دیجیتالی متعدد

هفتمین ویژگی، روکش صندلی با چرم ناپا
هیوندای در ابتدا قصد داشت روکش صندلی چرم ناپا را تنها برای مدلهایی که در بازار ایالات متحده عرضه می شوند، در نظر بگیرد، اما اکنون این آپشن را برای تمامی نسخه های هیوندای سوناتا 2020 در نظر گرفته است. این آپشن معمولا در ساخته های لوکس خودروسازان دیده می شود و کمتر خودرویی در رده نیمه لوکس از این چرم برای صندلی هایش بهره برده است. برای مثال خریدارانی که قصد خرید بی ام و 740i را دارند، می توانند با پرداخت 1500 دلار، علاوه بر 84،645 دلار قیمت خودرو، این آپشن را داشته باشند. این در حالی است که هیوندای سوناتا از بی ام و سری 7 ، حدود 50 هزار دلار ارزان تر است.

روکش صندلی با چرم ناپا

روکش صندلی با چرم ناپا


نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/26
نمیدونم چرا با خوندن متن و دین تصاویر،فقط به جمله به ذهنم اومد: خاک بر سر ایران خودرو و سایپا و اعوان و انصارشون...!!؟
1398/1/26
برید جمع کنید بابا... پول داشتم یه سایپا کوییک برمیداشتم 70 میلیون موتور 85 اسب فول اپشن با گیربکس cvt...این سوناتا نسبت به اون هیچ حرفی برا گفتن نداره... با این اپشنای لوسش... شارژبیسیم و سوییچ موبایل و... یعنی خاک بر سر خودرو سازامون که کره ای ها دارن غولای لوکس ساز آلمانی رو به زمین میزنن و ما آرزو داریم که یه پراید کره ای اصل تمیز و یا یه پارس elx که مال 20 سال پیشه داشته باشیم و با غرور بگیم از این جدیدا بهتره... واقعا که
1398/1/26
در حالیکه خودرو سازانی مثل هیوندا و کیا با سرعت خیلی زیاد رو به جلو پیشرفت میکنن و واسه کشورشون افتخار افرینی میکنن خودرو سازهای ما از قافله عقب افتادن که هیچ چنتا حلبی هم که دست مردم میدن روز به روز بی کیفیت تر میشه. مسولین و مدیران محترم این مرز و بوم لطفا کمر همت رو ببندین و نام کشورمونو در عرصه خودرو طنین انداز کنید و باعث افتخار میهنمون شید.
1398/1/26
من که خوشم نیامد

پراید 131 که دارم خیلی بهتره

این همه سنسور و سیستمهای هوشمند باعث میشه فکر و ذهن تنبل بشه

دم غولهای خودروسازی خودمون گرم که به فکر سلامتی فکر و ذهن ما ایرانیها هستند
1398/2/2
موافقم با نظر شما... مثل بچگی ها که میگفتن ماشین حساب تنبل میکنه و همچنان از ماشین حساب میترسیم و تا با انگشت حساب نکنیم خیالمون راحت نمیشه