موضوعات داغ

خودروهای قدیمی جگوار در راه ساخت مدل های تازه ذوب می شوند

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی جگوار در نظر دارد تا طبق طرح جدید خود از فلز آلومینیوم استفاده شده در خودروهای قدیمی برای ساخت اجزاء مختلف خودروهای مدل جدید استفاده کند.
در واقع این برنامه ای برای ساخت مدل جدید خودروهای لندروور با استفاده از آلومینیوم بکار رفته در مدل های پیشین میباشد. برقراری چرخه استفاده از فلز آلومینیوم علاوه بر کاهش نیاز شرکت خودروسازی جگوار به این فلز، به صورت چشمگیری سبب کاهش آلودگی های کربن دی اکسیدی میشود.
گفتنی است این شرکت خودروسازی تا کنون موفق شده است تولید گاز دی اکسید کربن را بر حسب هر خودرویی که تولید میکند به مقدار 46 درصد کاهش دهد و اکنون با استفاده از طرح جدید قصد دارد از فلز آلومینیوم به صورت بهینه تری در صنعت خودروسازی استفاده کند.
طرح یاد شده چندی پیش در مرحله تست قرار گرفته است و بخشی از فلز مصرف شده در خودروهای پیشین ذوب شده و به تجهیزات خودروهای جگوار لندروور تبدیل شده اند. همچنین محققان دانشگاه Brunel در این رابطه به برسی این موضوع مشغول میباشند که آیا این قطعات بازیافتی برای استفاده در بدنه خودرو نیز از امنیت کافی برخوردار میباشد و یا خیر.
آلومینیوم یکی از فلز هایی است که به مقدار بسیار زیادی قابل بازیافت میباشد تا آن جا که هم اکنون حدود 75 درصد از آلومینیوم تولید شده در چرخه بازیافت و استفاده قرار دارد.
مدیر اصلی طرح بازیافت شرکت جگوار در رابطه با این موضوع بیان میکند : "هر ساله بیش از یک میلیون خودرو در بریتانیا اسقاط میشوند و طرح جدید ما در واقع میتواند به این خودروها شانسی برای زندگی مجدد ببخشد. آلومینیوم فلز بسیار ارزشمندی بوده و ما تصمیم گرفتیم که تا جای ممکن در رابطه با استفاده از آن بهینه عمل کنیم."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد