موضوعات داغ

شرایط خودروهای پلاک عمومی و تاکسی‌ها فعلا در مورد پرداخت عوارض الکترونیکی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراهی از ۲۸ اسفند ۹۷، مالکان خودروهایی که از این مناطق عبور کرده و عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند تا ۲۴ فروردین فرصت دارند عوارض خود را پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت ۳۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. پس از ۲۴ فروردین نیز فقط مهلت ۴۸ ساعته برای پرداخت عوارض در نظر گرفته شده است. همچنین در جلسه فردا بین مسئولان وزارت راه و پلیس راهور، درباره تمدید یا عدم تمدید مهلت پرداخت تصمیم‌گیری خواهد شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل اظهار داشت: از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۷ پرداخت عوارض در چهار آزادراه تهران ساوه، قزوین زنجان، تهران قم، کرج قزوین، الکترونیکی شده است. وی ادامه داد: به مالکان خودروها تا ۲۴ فروردین ۹۸ فرصت پرداخت عوارض داده شده که در صورت عدم پرداخت ۳۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
میرشفیع در ادامه افزود: برای آن دسته از افرادی که که با چنین نرم‌افزارهایی آشنایی ندارند، دستگاه‌های کارت خوان در مجتمع‌های خدماتی تدارک دیده شده تا در عوارضی‌ها ترافیک بوجود نیاید. وی در ادامه درباره کسانی که شماره تلفن خود را در سامانه پلیس ثبت و یا بروز نکره‌اند، گفت: در اپلیکیشن مربوطه امکان استعلام و پرداخت عوارض از طریق شماره پلاک خودرو وجود دارد و همچنین می‌توانند کیف پول خود را در اپلیکیشن شارژ کنند.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل در ادامه بیان داشت: بعد از ۲۴ فروردین مهلت پرداخت عوارض آزادراهی ۴۸ ساعته می‌شود که در صورت عدم پرداخت ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. همچنین برای پرداخت عوارض دیگر نیازی به خریداری تگ از بانک مسکن نیست و مالکان خودرو می‌توانند با روش‌های اعلام شده عوارض خود را پرداخت کنند. کلیه افراد می‌توانند با مراجعه به سایت aaniro.ir از نحوه پرداخت عوارض اطلاع کسب کنند.
صاحبان خودروها می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های کیپاد، تاپ، اوتول یار، بانک پارسیان، دستگاه‌های پوز پاسارگاد و سایت nspay.ir عوارض خود را پرداخت کنند.
گفتنی است که خودروهای پلاک عمومی (ع) و تاکسی‌ها (ت) فعلا مشمول جریمه نیستند و پیامکی در این رابطه برای آنان ارسال نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد