موضوعات داغ

نگاهی به قیمت تویوتا پریوس در بازار آزاد، هزینه بالای سبز بودن + جدول قیمت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا پریوس پرفروش ترین خودرو هیبریدی در سطح جهان محسوب می شود و شاهد به کار گیری این خودرو در ناوگان تاکسیرانی و پلیس بسیاری از کشورها هستیم. استفاده از تویوتا پریوس که یک خودرو هیبریدی ارزان قیمت با آلایندگی بسیار پایین است، به عنوان راهکاری برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در نقاط مختلف جهان توصیه شده است. با این حال، در ایران که بسیاری از قوانین برعکس هستند، تویوتا پریوس بیش از آنکه یک خودرو کم مصرف ویژه قشر متوسط باشد، به محصولی نیمه لوکس تبدیل شده است.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس

از سوی دیگر مزیت اصلی تویوتا پریوس برای خریدارانش، صرفه جویی در مصرف سوخت در طولانی مدت و اعمال هزینه های سوخت کمتر به مالک است که با توجه به قیمت سوخت در ایران، و قیمت بسیاری بالای تویوتا پریوس با توجه به میانگین درآمد اکثریت مردم، عملا خرید تویوتا پریوس هیچ مزیتی برای مالک ندارد، چرا که خریداران با چنین سطح بودجه ای، که در حدود نیم میلیارد تومان است، ترجیح می دهند یک سدان سایز متوسط نیمه لوکس ، یک سدان کامپکت نظیر کیا سراتو یا یک کراس اوور خریداری کنند.
قدیمی ترین نسخه های تویوتا پریوس از سال 2016 وارد کشورمان شده اند و از نسل چهارم این سدان هیبریدی پرفروش به شمار می روند. طبق تست‌هایی که خود ژاپنی‌ها بر روی این خودرو انجام داده‌اند نشان داده که با هر لیتر بنزین می‌توان ۴۰ کیلومتر مسافت را با پریوس طی کرد و تست‌های EPA نیز مصرف سوخت این خودرو را عددی در حدود ۴.۱ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان کرده است که رقمی بسیار مطلوب برای این خودروست.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس

با این حال، چهره فضایی تویوتا پریوس برای بسیاری از طرفداران خودروهای هیبریدی نیز عجیب بوده و خریدارانی که تویوتا پریوس را انتخاب می کنند، باید با چهره آن پیش از خرید کنار آمده باشند. همچنین رانندگی با یک خودرو هیبریدی کاملا متفاوت از یک خودرو معمولی است و در حین راندن تویوتا پریوس بارها حس خواهید کرد که هیچ صدایی از این خودرو بیرون نمی آید. لذا خرید این خودرو برای افرادی که به راندن آرام و با حوصله عادت دارند، توصیه می شود. در ادامه نگاهی به قیمت تویوتا پریوس در بازار خواهیم انداخت، که زمانی نه چندان دور کمتر از 150 میلیون و اکنون حدود 450 میلیون تومان قیمت دارد. تویوتا پریوس در سه تیپ A و B و C به تولید رسیده و اکثر نمونه های موجود از آن در ایران به رنگ سفید یا خاکستری هستند.

جدول قیمت تویوتا پریوس در بازار آزاد

جدول قیمت تویوتا پریوس در بازار آزاد

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/26
تا حالا مقاله ای به این چرتی در مورد یک خودرو ناب نخونده بودم
حیف این وقتی که گذاشتم
1398/1/31
ممنون از توجه و نظر شما
1398/1/26
نظری ندارم.
1398/3/30
اتفاقا مطلبش بسيار با بازار و حقيقت منطبق بود
و اگه توجه ميكردين نويسنده اين خودروي ناب رو زير سوال نبردن
وضعيت بازار اين خودرو رو در مملكت ناب ما توضيح دادن
كه بجاي اينكه زمينه براي استقبال از اين ماشين ها فراهم بشه ...