موضوعات داغ

درگ تاریخی بین مدل‌های جدید و قدیمی مرسدس بنز AMG G63 + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
این بار شاهد رویارویی دو مرسدس بنز G63 AMG در نبردی ۸۰۰متری هستیم. این مسابقه در مراسمی در روسیه صورت گرفت، و میان خودروهای سوپراسپرتی که در آنجا حضور داشتند شاهد خودروهای مرسدس کلاس G هم بودیم. این فقط یک مسابقه‌ی درگ بین دو اس‌یووی نیست، بلکه نبردی بین یک مدل قدیمی و جدید است. G63 با شماره‌ی ۱۰۰ مدل ۲۰۱۹ و G63 با شماره‌ی ۴۵ مدل ۲۰۱۷ و متعلق به نسل قبلی مرسدس است. مدل قدیمی موتوری ۵.۵ لیتری با ۵۷۱ اسب‌بخار و مدل جدید موتور توئین توربو ۴ لیتری V8 با ۵۸۵ اسب‌بخار دارد.
محل برگزاری مسابقه، زمین ۸۰۰متری مستقیمی است که زمان را هنگام عبور خودروها از فواصل ۱۸ متر، ۴۰۰ متر و ۸۰۰ متر ثبت می‌کند. به علاوه، سرعت عبور خودروها از خط پایان به همراه زمان واکنش هر راننده ثبت می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید واکنش و زمان عبور از ۱۸ متر چقدر می‌توانند در یک مسابقه‌ی درگ مهم باشند این ویدیو را تماشا کنید.
از نظر قدرت، مرسدس‌های قدیمی و جدید تقریبا با هم برابرند. البته، مهندسان مرسدس موفق شده‌اند ۱۷۰ کیلوگرم از وزن G63 جدید کاهش دهند، که این باعث ایجاد تفاوت زیادی می‌شود. روی کاغذ برنده باید مشخص باشد، اما مرسدس مدل ۲۰۱۷ زمان واکنش بهتری با ۰.۳ ثانیه داشت، و در نقطه‌ی ۱۸ متر هم برتری ۰.۲۵ ثانیه‌ای نسبت به رقیبش داشت. آیا این برای شکست دادن G63 سبکتر و قویتر در مسابقه‌ای ۸۰۰ متری کافی است؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد