موضوعات داغ

طرح ترافیک 15 درصد افزایش یافت

عکس مطلب اول
به گفته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، طرح جدید ترافیک در سال دوم اجرا تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نداشته و فقط با تصویب شورای شهر تهران نرخ ورود به طرح ترافیک 15 درصد افزایش پیدا کرده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، یکی از الزامات ورود به طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا ثبت نام در سامانه تهران من است. مالکان خودرو با ثبت مشخصات فردی و خودروی خود و با شارژ حساب شهروندی می‌توانند در این محدوده‌ها تردد کنند.
در طرح ترافیک 98 امتیازاتی برای ساکنان محدوده و دارندگان معاینه فنی برتردر نظر گرفته شده است. ساکنان محدوده می‌توانند با ثبت نام در سامانه تهران من و ارائه سند مالکیت یا اجاره ملک به همراه فیش واریزی عوارض نوسازی و پسماند به دفاتر خدمات الکترونیک شهر، از تخفیف 50 درصدی ورود به طرح و یکبار خروج پیش از ساعت 8:30 و یکبار ورود پس از ساعت 17 به صورت رایگان بهره‌مند شوند.
بر اساس مصوبه جدید شورای شهر، نرخ جدید ورود به محدوده ترافیک برای خودروهای با معاینه فنی برتر و تردد در ساعات غیر اوج ترافیک 14 هزار 490 تومان در نظر گرفته شده و حداکثر نرخ برای خودروهای فاقد معاینه فنی برتر در ساعات اوج ترافیک 41 هزار و 400 تومان لحاظ شده است.
در طرح ترافیک سال جدید تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است. یکی از این تسهیلات مهلت پرداخت بدهی تا یک ماه است. پس هر خودرو پس از هر بار ورود به محدوده تا یک ماه مهلت پرداخت هزینه طرح را دارد و در صورت عدم پرداخت باید هم بدهی و هم جریمه راهنمایی و رانندگی را بپردازد. همچنین سهمیه خبرنگاران، جانبازان و سایر موارد در سال جدید بدون تغییر اعمال می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد