موضوعات داغ

جئومتری A، نامی عجیب برای جدیدترین خودروی الکتریکی جیلی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی جیلی محصولی جدید مبتنی بر انرژی های نو رونمایی کرد. جیلی "جئومتری A" که دارای بار معنایی "هندسه" خواهد بود، جدیدترین ساخته شرکت خودروسازی جیلی است که دارای سیستم محرک تمام الکتریکی بوده و طبق ادعای منابع خبری، در سنگاپور برای تولید و عرضه به مشتریان راه اندازی شده است.
جیلی جئومتری A را می توانیم اولین محصول تمام الکتریکی شرکت خودروسازی جیلی توصیف کنیم که در 2 نسخه به مشتریان عرضه خواهد شد. هر دو نسخه از لحاظ ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارند، اما تفاوت اصلی آنان در بخش فنی و مجموعه باتری های تعیین شده برای شارژرسانی به سیستم محرک تمام الکتریکی خواهد بود که شرکت خودروسازی جیلی انتخاب آن را برعهده مشتریان خود گذاشته است.
قیمت این خودرو بدون حمایت های دولتی از 210 هزار یوان شروع شده و به 250 هزار یوان افزایش پیدا می کند، اما وقتی حمایت های دولتی کشور چین در راستای خرید و ترویج وسایل نقلیه تمام الکتریکی را حساب کنیم، حداقل هزینه پرداختی برای داشتن این خودرو معادل 150 هزار یوان و برای داشتن محدوده حرکتی بیشتر با مجموعه باتری های بزرگ تر، نیاز به پرداخت هزینه 190 هزار یوان خواهد بود و همین موضوع باعث شده تا کشور چین بزرگ ترین بازار خودروهای الکتریکی در جهان را داشته باشد.

جیلی جئومتری A الکتریکی

جیلی جئومتری A الکتریکی

برای طراحی و ساخت این خودرو به طور کلی از طول 4736 میلی متر، عرض 1804 میلی متر، ارتفاع 1503 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2700 میلی متر استفاده شده است که برای حرکت دادن آن یک موتور الکتریکی مگنت دائم با خروجی قدرت 161 اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتن متری استفاده است که امکان ثبت حداکثر سرعت 150 کیلومتر برساعت و شتاب کمتر از 9 ثانیه را فراهم کرده است.
مهم ترین ویژگی جیلی جئومتری A که در ابتدای خبر نیز به آن اشاره کردیم، محدوده حرکت آن با یکبار شارژ کامل باتری ها خواهد بود که شرکت خودروسازی جیلی 2 انتخاب پیش روی کاربران خود قرار داده است. انتخاب اول برای مشتریان مجموعه باتری های 51.9 کیلووات ساعتی خواهد بود که در شرایط استاندارد امکان حرکت تا حداکثر محدوده 410 کیلومتری را فراهم می کند و انتخاب دوم برای مشتریان، مجموعه باتری های 61.9 کیلووات ساعتی خواهد بود که با سفارش این گزینه می توان حداکثر محدوده حرکت اتومبیل در شرایط استاندارد را تا 500 کیلومتر افزایش داد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/30
ما ایرانیا فقط بلدیم ایراد بگیریم و به چینی ها حمله میکنیم...جوری از بنز و تویوتا دفاع میکنیم انگار سازندش خوده ماییم.