موضوعات داغ

معرفی بستیون T77، حاصل همکاری بسترن با شیائومی

عکس مطلب اول
صنعت بزرگ و جذاب خودروسازی در جهان باعث شده است تا بسیاری از غول های تکنولوژی برای رسیدن به این صنعت تلاش کنند. نمونه آن می تواند دو کمپانی آمریکایی اپل و گوگل باشد که در حال حاضر به دنبال راه اندازی وسایل نقلیه مستقل از راننده هستند و یا از طرفی دیگر می توانیم کمپانی سامسونگ را معرفی کنیم که با همکاری خودروسازان بزرگ جهانی در کشور کره جنوبی خودرو تولید و مونتاژ می کند. اما فعال تر از موارد ذکر شده، غول های تکنولوژی کشور چین خواهند بود که هرکدام به نوعی در تلاش هستند تا خود را به صنعت بزرگ خودروسازی ربط دهند، نمونه آن می تواند کمپانی "شیائومی" به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان وسایل الکترونیکی و گوشی تلفن همراه هوشمند باشد که برای دستیابی به صنعت بزرگ خودروسازی، کمپانی خودروسازی "FAW" را شریک تجاری خود انتخاب کرده است و اولین محصول مشترک خود را با نام Bestune بستیون T77 در نمایشگاه بین المللی شانگهای 2019 معرفی کرده اند.

بستیون T77

بستیون T77

بلافاصله پس از معرفی این خودرو در نمایشگاه بین المللی شانگهای چین، دانستیم که خودروی بستیون T77 یک نسخه تغییر یافته و کاملا سفارشی از خودروی شاسی بلند "بسترن T77" به شمار آمده و به همراه امکانات بیشتر و تکنولوژی های پیشرفته سفارشی شرکت شیائومی از جمله دستیار 3 بعدی، روشن و خاموش کردن خودکار موتور، ریموت کنترل بعلاوه نتورکینگ و... آماده شده است تا مشتریانی که به دنبال خودروهای شاسی بلند جذاب و پیشرفته به همراه جدیدترین تکنولوژی های ارتباطی هستند را مجذوب خود کند، به همین منظور در بخش فنی درست همانند "بسترن T77" شاهد یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر به همراه جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک خواهد بود.

بستیون T77

بستیون T77

پیش از پرداختن به مشخصات فنی "بستیون T77"، جالب است بدانید که برند شیائومی یک شرکت الکترونیک متعلق به بخش خصوصی در کشور چین است که مقر آن در شهر پکن قرار گرفته و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک به شمار می آید و در حال حاضر سهم بزرگی از بازار چین را در اختیار دارد، هرچند محصولات این شرکت در سایر بازارهای جهانی بویژه بازار ایران هم از مقبولیت بالایی برخوردار هستند. در ادامه گفتنی است که بنیانگذار و مدیر عامل این شرکت "لی جون" بوده و در حال حاضر بیست و سومین مرد ثروتمند چین طبق ادعای مجله "فوربس" به شمار می رود.
درست همانند بسترن T77، خودروی سفارشی شیائومی دارای طول 4525 میلی متری، عرض 1845 میلی متری، ارتفاع 1615 میلی متری و همچنین فاصله بین دو محور 2700 میلی متری خواهد بود که برای تامین نیروی مورد نیاز آن برای حرکت، از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم و با خروجی قدرت 140 اسب بخاری و گشتاور 204 نیوتن متری استفاده شده است که در ازای تولید این نیرو توسط پیشرانه برای کارکرد ترکیبی 100 کیلومتر، تنها 6.4 لیتر بنزین به سمت سیلندرها پمپاژ خواهد شد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/1
شیائومی که تو حوزه ساخت گجت های مقرون به صرفه و خوش کیفیت خیلی خوب کار کرده بسترن هم تجربه همکاری با مزدا رو داره ترکیب این دوتا میتونه نتیجه فوق العاده ای داشته باشه
1398/2/1
اگه زمانی بخواهند در ایران عرضه کنند بهتره با موتور تنفس طبیعی قوی تر عرضه شود!
1398/2/1
چی میزنی داداش؟
1398/2/1
اینکه بیرونش از روی DS7 کپی شده
1398/2/1
یه زمانی شاید همین ده سال پیش همه ماشینای چینی رو مسخره میکردن ، حالا با حسرت داریم به پیشرفتشون نگاه میکنیم . واقعا ما کجاییمو و اونا کجا ؟؟
1398/2/3
شرکت خودرو سازی ایرانخودرو هم با شرکت پارس خزر قرارداد میبنده و شاهد افزایش چشمگیر فن اوری در زمینه خودرو خواهیم بود. مشکل تحریمهای خصمانه دشمنه وگرنه با وجود این همه مدیران عالی رتبه دراین صنعت ما خیلی پیشرفت کردیم . مثلا قیمت خودرو ها رو نگاه کنید چقد پیشرفت کردیم روز بروز داریم پیشرفت میکنیم . خاک برسره غربیها با وجود این همه نواوری و تنوع خودرو هنوز نتونستن قیمتها رو ببرن بالا. ما باید به اونها مدیران عالی رتبه صادرکنیم.!!!!!!!!!!!!!
1398/2/8
اینگه کپ طراحی گنو هستش
که مال یه ایرانی هست