موضوعات داغ

آشنایی با Rapide E اولین خودروی تمام برقی آستون مارتین

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
در طی چند روز گذشته توجه بسیاری از ما تماما مشغول به نمایشگاه خودرو نیورک 2019 بوده است در حالی که در همین زمان نمایشگاه خودرو شانگهای نیز با خود اتفاقات بزرگ و مهمی به همراه داشته است. از جمله بزرگترین این اتفاقات رونمایی شرکت بریتانیایی آستون مارتین از اولین خودروی تمام برقی خود "Rapide E" میباشد.
خودروی یاد شده مجهز به موتوری 6 لیتر و 12 سیلندر میباشد که به چرخ های عقبی متصل بوده و آنها را به حرکت در میآورد. باتری 800 ولت قدرتمند استفاده شده برای این خودرو در لایه های کولار و فیبر کربن پیچیده شده و دارای بیش از 5,600 سلول Lithium-Ion میباشد.این مشخصات در کنار هم سبب میشوند خودروی Rapide-E چیزی در حدود 601 اسب بخار خالص قدرت و گشت آوری معادل 950 نیوتن بر متر گشت آور داشته باشد.
بر اساس گفته های آستون مارتین این خودرو قادر است 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در مدت زمانی کمتر از 4 ثانیه طی کند و حداکثر سرعتی معادل 250 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. با وجود این مشخصات اینطور به نظر میآید که اولین خودروی این شرکت بزرگ به هیچ عنوان ناامید کننده نخواهد بود، تا آنجایی که مدل استاندارد باتری این خودر میتواند تنها در مدت زمان اندکی معادل 3 ساعت به طور کامل شارژ شود.
گفتنی است که ویژگی های این خودرو تنها محدود به باتری و موتور قدرتمند آن نمیشود و یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد قرار گرفتن یک نمایشگر 10 اینچی در پشت فرمان Rapid E توسط شرکت آستون مارتین میباشد و همچنین علاوه بر آن این شرکت از چرخهای آلومینیومی برای افزایش کارایی و بهبود فرایند خنک شدن ترمز استفاده کرده است.
اگرچه Rapid E اولین خودروی کاملا پاک آستون مارتین میباشد اما قطعا بزرگترین خودروی تماما برقی این شرکت نخواهد بود. تنها 155 عدد از خودروی یاد شده تولید خواهد شد و Rapid E تنها به عنوان نقطه شروعی برای نسل جدید خودروسازی این شرکت بزرگ میباشد.
اینطور به نظر میرسد که این خودروی جدید به زودی برای سفارش بر روی سایت‌ها قرار خواهد گرفت اما قیمت آن تنها در دسترس افرادی که خواهان آن هستند قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/3
مهمترین پارامتر میزان مسافت پیموده شده با هر بار شارژ بود که در هیچ کجای متن بهش اشاره نشد!