موضوعات داغ

هایما 8S لوکس ترین محصول هایما در چین رونمایی شد

عکس مطلب اول
هایما یکی از خودروسازان فعال در نمایشگاه خودروی شانگهای بود. در مدت برگزاری این نمایشگاه هایما با رونمایی از جدیدترین محصول خود توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. این محصول جدید با نام 8S یک شاسی بلند لوکس است و در کلاس خودروهایی همچون هیوندای سانتافه قرار می گیرد.
با دیدن این خودرو می توانید به این موضوع پی می برید که خودروسازان چینی تا چه اندازه در طراحی خودرو پیشرفت کرده اند چون با یک محصول زیبا در حد خودروهای جهانی روبرو هستیم. هایما به زودی این خودرو را وارد بازار چین خواهد کرد.
هایما در سال های گذشته با کمپانی مزدا همکاری می کرد ولی بعد ها توسط فاو خریداری شد و زیر پرچم فاو موفقیت های بیشتری را هم کسب کرد چون فاو نیز با مزدا همکاری نزدیکی دارد.

هایما 8S

هایما 8S

به هایما 8S که برگردیم با یک کراس اوور شکیل و اسپرت طرفیم که روی پلتفرم جدید هایما با نام HMGA ساخته شده است. در بخش ابعاد، این خودرو دارای طول 4565 میلیمتر، 1850 میلیمتر و 1682 میلیمتر است و 2700 میلیمتر نیز فاصله محوری دارد. از این نظر می توان آن را بزرگ تر از کیا اسپورتج و کوچک تر از تویوتا هایلندر ارزیابی کرد.

هایما 8S

هایما 8S

طراحی بیرونی خودرو کاملا زیبا بوده و به سختی می توان به آن ایرادی وارد کرد. اصلی ترین بخش طراحی هایما 8S یک جلوپنجره ی بزرگ است که در اطراف خود چراغ های LED را جای داده است. در نمای جانبی نیز طرح عضلانی و اسپرتی دارد. نمای عقب هایما نیز بر عکس خیلی از خودروهای چینی کپی کاری نیست و یک طرح جدیدی و البته زیبا و هماهنگ را می بینیم. چراغ های عقبی نیز از نوع LED هستند و از یک سمت تا سمت دیگر کشیده شده اند. یک اسپویلر نیز روی سقف نصب است و دو خروجی اگزوز در پایین سپر قرار دارند.

هایما 8S

هایما 8S

درون کابین هایما 8S نیز به اندازه ی بیرون آن جذاب و اسپرت است. در بدو ورود به کابین 5 خروجی برای سیستم تهویه در کنار مانیتور بزرگ بالای داشبورد جلب توجه می کنند. فرمان دی کات نیز دارای طراحی اسپرت و روکش چرم است.
کیفیت کابین هایما 8S نیز بسیار بهتر از اسلاف خود است و تودوزی چرم کابین هم کیفیت خوبی دارد. از امکانات این خودرو می توان به ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری، دوربین 360 درجه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دسته دنده ی الکترونیکی، شارژر وایرلس تلفن همراه، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار فشار باد لاستیک، صندلی های جلوی برقی و صندوق عقب برقی اشاره کرد.

هایما 8S

هایما 8S

در بخش فنی این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری توربو مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده شده است که می تواند 195 اسب بخار قدرت و 295 نیوتون متر گشتاور تولید کند. برای گیربکس نیز می توان یک گیربکس 6 دنده دستی و یا 7 دنده دوبل کلاچ را سفارش داد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل 8 ثانیه اعلام شده است که آن را در زمینه ی بهترین ها در کلاس خود قرار می دهد.

هایما 8S

هایما 8S

هایما اعلام کرده است که در آینده مدل هیبریدی این خودرو را نیز معرفی خواهد کرد.

نظرات کاربران

22 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/2
تک دف یا دو دف
1398/2/2
ووووااااای ی ی ی بر ما مگه میشه این همه عقب ماندگی مگه میشه این همه پیشرفت.خودروهای چینی هم برای بسیاری از ایرانی ها تبدیل به آرزو شد
1398/2/3
خاک تو سر اون ایرانیی که قدر پولش رو ندونه و این کنسرو ها براش ارزو بشه
1398/2/3
موندم ایران خودرو و سایپا کورن یا خودشونو زدن به کوری
1398/10/1
کور نیستن خیلیم زرنگن.ملت خر گیرشون امده
1398/2/3
ماشین قشنگی از آب دراومده البته نمیشه شباهت جلو ماشین رو به محصولات جدید هیوندای و پشت اون رو به محصولات پژو (3008) نادیده گرفت
1398/2/3
واقعا ماشین قشنگی هست،تا چندوقت دیگه که خیلی دور نیست چین بازار ماشین را مثل کره ای ها به دست میگیرن و برای ایران باید تاسف خورد که هنوز پژو 20 سال پیش تولید میکنه و با چه قیمت و با کیفیت آشغال تولید میکنه.و مردم بیچاره ما مجبورن بخرن .
1398/2/3
سلام می خواستم بگم این طرح کاملا کپی برداریه از پیش طرح ما برای ایرانخودرو که به اسم گنو ثبت شده بود که توسط یه جوان خوش ذوق طراحی شد و اتفاقاً در همین سایت مطالبی در موردش نوشت شد . در واقع چینی ها این طرح رو کپی کرده و تکمیلش کردن . واقعا برای مسئولین کشورم متاسم .
1398/2/3
باز خوبه چینی ها با این کپی برداری دارن ماشین های قشنگ و تقریبا با کیفیت تولید میکنن که همین کار را ایران هم نمیتونه بکنه و پیشرفت کنه. میشه گفت اونا لیاقتش را دارن. ما هنوز داریم پراید و پژو 405 تولید میکنیم و تازه تونستیم روش 2 ایربگ نصب کنیم و بگیم اپشن دار.
1398/2/3
عقبش کپی کاری نیست؟؟؟
برابر اصل پژو هست چطور کپی کاری نیست
1398/2/3
نما از جلو بسیار شبیه به کانسپت ایرانی (گنو) که قبلا در همین خودروبانک هم گزارش داده شد و در نما از عقب شبیه چراغ های مدل های جدید شرکت پژو هست. در هر صورت پیشرفت چینی ها تحسین برانگیزه و رشد وحشتناک صنعت خودرو اونها کاملا ملموسه
1398/2/3
سلام
سایت خوبی دارین ولی متاسفانه نقدپذیر نیستین و نمیدونم چرا یه نقد محترمانه از نویستده رو منتشر نکردین
1398/2/3
چینی ها با همین دست فرمون ده سال دیگه هر چی نباشن اقلا جایگاه امروز کیا و هیوندای رو خواهند گرفت بالاخص با توجه به اینکه عقل کردن و از کل کل بی ثمر با امریکا هم دست کشیدند و راه مصالحه رو در پیش گرفتند
1398/2/4
قدرتش خوبه و بکار من میاد.وارد شه اگه قیمت منطقی باشه ارزش خرید داره
1398/2/4
خدایی دمشون گرم. اينجوري که دارن جلو میرن تا 20 سال ديگه کل دنیا رو زیر سلطه خودروسازی خودشون قرار میدن
1398/2/5
خوشکله ها
دسشم درد نکنه
منتهی دس شورلت بلیزر 2019 که این مدلو ساخت هایما کپی چینی بزنه از روش
هایما ؟نکن از این کارا
1398/2/6
جلو کپی از سانتافه نیو عقب کپی پژو ۳۰۰۸
1398/2/7
دوستان محترم سلام لطفا بیاید از عادات بد چند صد ساله دست برداریم شاید بتوانیم خودمان را نجات بدهیم.... اولا اظهار نظر های به این محکمی.... کار طراحی خودرو با نقاشی خودرو فرق دارد نفاشی کار یک نفر است اما طراحی کاری جمعی و نیازمند نرم افزار و سخت افزار خاص و کار جمعی و مدیریت و..... کپی کردن هم همینطور.... نیازمند کار مدیریتی سنگین ادمی که بلد باشد اندازه بزند طرح بزند مدلسازی کند..... راحت اظهار نظر نکنیم....دوستانی که تمایل دارند بنده را مهمل گو بدانند خودرو با میانگین 13000 قطعه را بیخیال.... اینه.... اینه پراید را بردارند با خمیر بازی.... یکماه وقت دارند با خمیر بازی قبول است لنگه اش بسازند بعد تشریف بیاورند دسته جمعی بشینیم چین را شدیدا محکوم کنیم
1398/2/8
خودرونخرید، ایرانی های باغیرت خودرو نخریدتا قیمت خودرو پایین بیاید.فقط یکسال خودرو نخرید بعد خودتان اثرات این تحریم را به زیبایی مشاهده خواهیدکرد.
1398/2/9
در درجه ی اول که این نوع طراحی چراغ اصلی از دی لایت جدا باشه اختراع نیسان با جوک هست هر کسی زده از اون کپی کرده درجه ی بعدی همچین زیبا هم نیست الکی ازش تعریف می کنید مخصوصا رینگ هاش خیلی زشتن بعدشم برای ماشین افرود اینقدر ماشین های بهتر و برندهای شاخ هستن که کسی به اینا نگاهم نکنه طرف پولشم نرسه 1 قدیمی جیپ پاترولی چیزی می خره تا بی نهایت اپگرید می کنش حالا ایران شرایطش برای این کارا چندان مناسب نیست اما خارج از ایران خیلی راحته
1399/4/1
جالبه ما مردمیم ک در درجه اول تنگ نظریم و حسودحم همه جا دهنمون از ذهنمون جلوتره!! چرا اخه تا یک‌ماشین میبینید دنبال اینین کپیه یا ن!! مسلمون مگه این حتی کپی کار راحتیه در چند سال اینقدپیشرفت! متوجه این چی میگین!! بگو اصلا شبیه سازی!! کدوم کشور مدعی با این سرعت حتی یک ماشین رو میتونن بیارن و‌فقط شبیه سازی کنند بدون کم و زیاد!!!
کاش فقط ب جای این همه توهین ب شخصیت خودمون یکم با فراق باز پیشرفت چین رو میپذیرفتیم، و در مقابل صنعت خودروی ما دست سپاه بود ک با غیرت و تعصب از بیشتر کشورای در حال توسعه جلو زده و داره پیش میره! و مطمعن باشین با ورود سپاه ب خودروسازی در چند سال اینده شاهد خیلی افتخارات بزرگی تو صنعت خودرمون متل صنعت موشکیمون هستیم
1400/11/30
اگه ماهم شعور داشتیم و یک ماه خودرو آشغال ایران خودرو و سایپا نمی خریدیم حداقل حداقل از اینا داشتیم
حیف که هم خودمون و هم دولت داره تیشه به ریشمون می زنه