موضوعات داغ

واردات لاستیک با ارز 4200 تومانی همچنان ادامه دارد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، واردات لاستیک کامیون با ارز 4200 تومانی همچنان ادامه داشته و این کالا فعلا جزء کالاهای اساسی طبقه بندی شده است.
قرار گرفتن یک سری از کالا به عنوان اقلام اساسی و اختصاص ارز 4200 تومانی به آن ها، سبب شد که افزایش قیمت دلار تاثیر چندانی بر روی نرخ آن ها نگذارد. یکی از کالاهایی که با اعتراض مصرف کنندگان آن ها در لیست اقلام اساسی قرار گرفت، لاستیک خودروهای سنگین باری و مسافری جاده‌ای (کامیون و اتوبوس) بود که توزیع این کالای استراتژیک صنعت حمل و نقل در ماه‌های ابتدایی سال گذشته با در نظر گرفتن ارز 4200 تومانی و قیمت حلقه ای 2 میلیون تومان سبب فروکش کردن قیمت و از بین رفتن حباب قیمتی آن شد.
در اواخر تعطیلات سال جاری بود که محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشستی خبری ضمن اشاره به یارانه پنهان عنوان کرد که یکی از مصادیق یارانه‌های پنهان اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۲۵ قلم کالای اساسی است و به احتمال قوی لیست کالاهای اساسی کاهش خواهد یافت. در نیمه دوم فروردین امسال، گوشت اولین کالای اساسی بود که از شمول دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج و به واردکنندگان آن ارز نیمایی تخصیص داده شد. البته بنا گفته معاون رئیس جمهور، حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات تمامی ۲۵ قلم کالای اساسی هنوز نهایی نشده و تاکنون صرفاً درباره گوشت چنین تصمیمی اتخاذ و اعمال شده است.
در همین رابطه یکی از نگرانی هایی که به وجود آمده حذف لاستیک خودروهای سنگین باری و مسافری جاده‌ای (کامیون و اتوبوس) از لیست اقلام اساسی است که البته بنا به گفته مسئولین سازمان راهداری فعلاً صحبتی در خصوص تغییر نرخ این دسته اقلام مطرح نشده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/4
ولی برای فروش با ارز ۲۵ هزار تومتی حساب میکنن