موضوعات داغ

احتمال تغییر قیمت خودروهای داخلی در نیمه‌دوم سال

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به نظر می رسد که افزایش قیمت در سطوح بالادستی بازار خودرو در حال انتقال به سطوح پایین تر بوده و قیمت ها در حال حرکت به سمت افزایشی شدن است.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، عواملی مختلفی از جمله تحویل ندادن خودروهای پیش فروش شده اسفندماه، نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش تقاضا و نبود عرضه برای پاسخ دادن به تقاضاهای مذکور در افزایش قیمت اخیر خودروها تاثیر گذار است. این اتفاق احتمالا همزمان با کاهش تولید و مشکلات نگه‌داشتن تیراژ تولید بوده و درنهایت منجر به تغییر قیمت‌ها در بازار خواهد شد.
سطوح بالادستی بازار خودرو همانند خودروهای مزدا٣‌، پژو ٢٠٠٨ و تیگو٧ افزایش قیمت مجددی را تجربه کرده و این افزایش قیمت در حال انتقال به سطوح پایین دست بازار است.

تقاضا برای چینی‌ها بالا رفت
با نزدیک شدن به زمان ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک شاهد افزایش قیمت بیشتر نمونه های موجود در بازار وارداتی ها هستیم. این افزایش قیمت ها سبب از بین رفتن بیش از پیش قدرت خرید خانوارها نسبت به گذشته شده و خلأ ایجادشده در بازار بین خودروهای تولید داخل و وارداتی ها را نمونه های چینی پر کرده که هنوز خانوارها توانایی خرید آن ها را دارند. در حال حاضر تقاضا برای خرید خودروهای بالادستی داخلی همانند پژو٢٠٠٨‌، مزدا٣ یا انبوه خودروهای چینی بیشتر شده و این روزها شاهد آن هستیم که خودروهای چینی که زمانی کمتر کسی به سمت آن ها متمایل می شد به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده اند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/4
خلایق هرچه لایق
یا بهتر بگم، جسارتا تا خر هست، خر سوار هم هست!
1398/2/4
فقط میشه گفت خاک تو سر خودروسازی ما و حامیان مافیایی و دنیا پرست اونها.
1398/2/5
با سلام .این نوع نگاه اصلا درست نیست قیمت بازار به شرایط بازار و سیاست های خارجه مربوطه!!!!! و از عمع مهم تر بدعهدی خودرو سازان! خودشون میدونم ماشینی در کار نیست دارن این همه ثبت نام میکنن..