موضوعات داغ

زیان 20درصدی تایرسازان از مشکلات ارزی؛ موج بعدی افزایش قیمت در راه است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
محمدرضا تقی‌گنجی، رئیس انجمن صنعت تایر ایران از زیان 20 درصدی تایرسازان طی 5 ماه گذشته خبر داد.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، تقی‌گنجی در این خصوص توضیح داد که اگر شرایط زیانبار فعلی برای صنعت تایرسازی ادامه داشته باشد تعطیلی کارخانه و توقف تولید در انتظار این صنعت خواهد بود. کمبود شدیدی مواد اولیه در کارخانه های تایرسازی وجود دارد و این کارخانه نهایتا تا یک ماه دیگر بتوانند با شرایط فعلی به فعالیت خود ادامه دهند.
بنا به گفته وی، یکی از عواملی که سبب زیان ده شدن فعالیت تایرسازان شده است کارمزد 12 تا 15 درصدی بانک ها با نرخ ارز آزاد برای تبدیل یوآن چین به دیگر ارزهاست. بانک‌مرکزی برای خرید مواد اولیه تولید تایر، اقدام به تخصیص یوآن چین می‌کند،‌ درحالی‌که اکثر فروشندگان مواد اولیه در دنیا درخواست ارزهای دیگری همچون یورو و دلار را دارند. بنابراین تولیدکنندگان مجبور به پرداخت کارمزد 12تا 15درصدی به بانک‌ها هستند.
رئیس انجمن صنعت تایر ایران در ادامه عنوان کرد که در صورتی که دولت تایرسازان را از دریافت ارز دولتی محروم کند و قیمت ها آزاد شود، انتقال ارز به خارج کشـــور تسهیل یافته و امکان تداوم فعالیت کارخانه های تایرسازی افزایش می یابد.
رئیس انجمن صنعت تایر ایران اشاره‌ای به بالارفتن هزینه‌های تولید در سال جدید اشاره کرد و افزود: مجموع این هزینه‌ها و کارمزد 15درصدی تبدیل ارز باعث شده است فعالان این صنعت بدون کسب سود،‌ حساب‌های مالی خود را با 20درصد زیان ببندند که این روند به هیچ‌وجه برای ادامه حیات صنعت استراتژیک تولید تایر خوشایند نیست.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/7
بعد آقایان میان اعلام میکنن که میخوان دلارو حذف کنن از چرخه معاملاتشون!!!!