موضوعات داغ

معاون وزیر صمت: تحویل تمامی خودروهای پیش فروش شده تا پایان مهرماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرگزاری مهر، از اعمال سختگیری این وزارتخانه بر خودروسازان برای افزایش تولید خودرو خبر داد و اعلام کرد اگر میزان تولید خودروسازان افزایش نیابد، اجازه پیش فروش خودرو نمی دهیم. وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش، از دستور وزارت صمت به دو خودروساز بزرگ کشور برای تکمیل تعهدات سال 97 تا پایان مهرماه سال جاری خبر داد. گفتنی است در هفته های گذشته، انتقادات فراوانی نسبت به تعلل وزارت صنعت، معدن و تجارت در برخورد با خودروسازان و اعمال فشار به آنان، برای تکمیل تعهدات پیش فروش خود، عنوان شده بود.
به گفته مقیمی، دو خودروساز بزرگ کشور متعهد شده اند تا سطح تولیدات امسال خود را به 550 هزار دستگاه برسانند تا تولید خودروی کشور در مجموع به یک میلیون و صد هزار دستگاه برسد. معاون وزیر صنعت خبر از قطعی بودن زمان پیش فروش های خودروسازان در سال 98 داد و به مشتریان اعلام کرد از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند، چرا که خودروی خود را راس زمان مقرر شده تحویل خواهند گرفت. برنامه سختگیرانه دیگری نیز برای خودروسازان مهیا شده که آنها را مجبور به بالا بردن سطح تیراژ، فراتر از یک میلیون و صد هزار دستگاه در سال می کند که جزییات آن هنوز منتشر نشده است.
مقیمی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر خودروسازان قادر به اجرای برنامه سختگیرانه نباشند، چه تنبیهی برای آنها در نظر گرفته شده است؟ پاسخ داد: چنان چه خودروسازان نتوانند سطح تولیدات خود را به حد تعیین شده برسانند، اجازه پیش فروش نخواهند داشت و به مقداری که افزایش تولید داشته باشند، می توانند خودروهای خود را پیش فروش نمایند. وی در ادامه افزود: البته خودروسازان مایل به افزایش تولید خود هستند، چرا که افزایش تولید آنها با افزایش سودشان همراه است. وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر تمرکز تولید و تامین قطعات بر تولید داخل است و واردات قطعاتی که مشابه داخلی دارند، ممنوع خواهد شد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/7
یه وقت ناراحت نشن قهر کنن. چه تنبیه شدیدی. تن من یکی لرزید چه برسه به خودروسازا.
مثل موقعیه که مپسر کلاس میگف هر که بده اسمشو رو تخته مینویسم اگ باز بدتر بود جلوش ضربدر میزنم.

به وقت کمرتون زیر بار این مسئولیت های سنگین خم نشه که به همین وقت قسم ما راضی نیستیم.
1398/2/7
اگه برای آقایون زرت و زرت توی صف رای و حضور در صحنه نمیبودیم، الان اینجوری سواری نمیگرفتند از ما
1398/2/8
معاون وزیر: تحویل تمامی خودروهای پیش فروش شده تا پایان مهر ماه؟؟؟؟؟!!!!!

👆سال هاست که دروغ ها و وعده و وعیدهایی از این دست را مطرح می کنید اما

هیچ وقت نه تنها هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده بلکه

هر وقت وعده میدید و یا اظهار نظر میکنید؛ وضع بسیار بدتر میشه!

پس بهتره هیچ نظری ندید!
1398/2/9
نخرید سرما بدکلاه گذاشتن من شهریور سال ۹۷ ثبت نام کردم موعد اسفند ماه ۹۷ الان اردیبهشت دعوتنامه اومده باید ۵۴ بریزم به جایی که به قیمت سال پیش حساب کنم لفت دادن ایور سال بشه تا با قیمت جدید حساب کنند همون موقع که ثبت نام کردم ۳۸ تو بازار بود بعد ۸ ماه الان ۵ درصد زیر بازار حساب میکنم
1398/6/14
سلام .درسال 97 گفتید ثبت نام می کنیم برای اینکه دست دلالان گوتاه شود همین کار را کردید خودتان شدید دللال.بخورید فکر می کنید به گورتان هم می برید شاه هم خورد وهم برد فقط رویش سیاه تاریخ شد شما روی اورا می خواهید سفید کنید به مردمی که هنوز شهید می دهند ظلم وستم می کنید خدارا فراموش کرده اید .هزاران نفر را با فریب ونیرنگ سر کار گداشتید شما نمی خواهید خودرو به مردم بدهید .چرا چون نه سود به مردم می دهید خودرو را هم فقط پراید را 17 میلیون گران کردید وقتی خودرو ثبت نام کردید حق ندارید فروش نقدی بکنید علما میگویند اگه قرص داشتی طلبکار امد درحال نماز بودی نمازت را بشکن طلب مردم را بده .وقتی خودرو را قسطی می دهید ساعت 7 صبح چک طرف رابرگشت می زنیدولی یک ساله پول مردم دست شماست عین خیالتان هم نیست چون همه شما از وزیرگرفته تا مدیران جز باهم هستید ولی معاون می خواهد شما را تنبه کند اگه خودرو ندادید حق فروش فوری نداشته باشید چه تنبهی .خیلی خطر ناک ولی شما رابه امام حسین به مردم ستم نکنید به دردی دچار خوهید شد که درمان نداشته باشد