موضوعات داغ

رنو با خروج از ایران چقدر ضرر کرده است؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به اعلام شرکت خودروسازی رنو، فروش این شرکت در منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند در سال گذشته در حدود 31 درصد کاهش یافته و علت اصلی این موضوع نیز خروج رنو از ایران و تهدیدهای تحریمی آمریکا برای این موضوع بوده است.
به استثنای ایران، تحویل خودروهای این شرکت در جهان بیش از 1.7 درصد کاهش داشته که از آن جمله می توان کاهش حجم فروش 5.3 درصدی در آمریکا و 18 درصدی در منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله چین اشاره کرد.
به نقل از فارس، درآمد رنو در سه ماه نخست 2019 به علت کاهش 5.6 درصدی تحویل خودروهای تولیدی این شرکت به تعداد 908 هزار و 348 دستگاه که ناشی از خروج از ایران در سال گذشته بود، به 12.527 میلیارد یورو (13.95 میلیارد دلار) رسیده است.
طبق گفته های اولیور مرگوئت، مدیر ارشد فروش رنو، این شرکت در 3 ماهه نخست سال 2019 در تمامی مناطق خارج از اروپا با کاهش فروش مواجه شده و البته در داخل اروپا یک رشد 2 درصدی در حجم فروش را تجربه کرده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/10
آره دیگه الان ما رنو رو بدبخت کردیم رفت ! الان ما نیستیم که خودروسازمون عرضه نداره ماشین خوب و ارزون بفروشه به ملت، اونان ! الان ما نیستیم خودروسازیمون میلیاردها تومن بدهی بالا آورده، اونان ! الان ما نیستیم نیروی مازاد داریم تو خودروسازیمون، اونان ! الان ما نیستیم داریم سالانه چند هزار نفر کشته میدیم تو جاده ها واسه بی کفایتی خودروساز، اونان !
اصلا ما نیستیم فقط اونان ! ما فقط خیلی خوبیم !
1398/2/16
شما با این تیتر زدنتون یه جورایی کفر مردم را در می آرین. رنو و امثال رنو بازار بهتر از ایران سراغ داشتند که ایران را ترک کرده و بالاخره یه جورایی این ضرر را و حتی بیشترش را از جای دیگر جبران خواهند کرد. بهتر شما به فکر مردم بیچاره ایران باشین که با این سطح حقوق و درآمدها مجبور هستند ماشین های عصر قجر آن هم با قیمت های نجومی سوار شوند.