موضوعات داغ

لزوم ثبت نام مالکان خودروهای شخصی در سامانه تهران من

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به گزارش خبرگزاری اسکان نیوز و مطابق اعلام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری در تهران، طرح ترافیک همانند سال پیشین در محدوده مرکزی شهر تهران اجرایی می شود و از تیرماه سال 98، طرح کنترل آلودگی هوا به جای طرح زوج و فرد اجرا خواهد گردید. به همین دلیل، لازم است تمامی مالکان خودروهای شخصی در تهران، یا افرادی که قصد مسافرت به تهران با خودروی شخصی را دارند و می خواهند به محدوده طرح ترافیک وارد شوند، در سامانه تهران من به نشانی My.tehran.ir ثبت نام کنند و موجودی حساب خود را به میزان کافی شارژ کنند. به غیر از تایید مدارک مربوط به سکونت مالکان که باید در دفاتر خدمات الکترونیک صورت گیرد، باقی اقدامات غیرحضوری بوده و در سامانه اینترنتی تهران من صورت خواهد گرفت.
مطابق اعلام شهرداری تهران، با همکاری پلیس راهور ناجا و به منظور ایجاد حس قانون مداری بیشتر در شهروندان، به رانندگان یک ماه مهلت داده می شود تا با پرداخت عوارض ورود به طرح ترافیک، از جریمه شدن معاف شوند. شهروندان برای دریافت پیامک هشدار ورود به طرح ترافیک، باید در سامانه تهران من ثبت نام کرده باشند. بنابراین رانندگانی که در سامانه تهران من ثبت نام کرده اند، اما موجودی حساب آنها برای ورود به طرح کافی نبوده و وارد محدوده طرح ترافیک شده اند، یکماه فرصت دارند تا بدهی خود را تسویه کرده و جریمه نشوند.
از ابتدای تیرماه 98 نیز طرح زوج و فرد پایان یافته و طرح کاهش آلودگی هوا جایگزین آن می شود. مطابق این طرح، خودروهای با پلاک تهران بیست روز و سایر خودروها پانزده روز مجاز به تردد در محدوده دوم طرح ترافیک هستند. زوج یا فرد بودن پلاک خودروها در این طرح بی تاثیر بوده و صرفا تعداد روزهای ورود به طرح محاسبه می شود. شمارش روزهای تردد رایگان بر اساس ثبت نام در سامانه صورت می گیرد و بنابراین لازم است تا تمامی مالکان، خودروهای خود را در سامانه تهران من ثبت کرده باشند.
برای ساکنان محدوده طرح ترافیک نیز تخفیف پنجاه درصدی در نظر گرفته شده است، و همانند سالیان قبل، آنها می توانند از یک‌بار خروج رایگان قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک‌بار ورود بعد از ساعت ۱۷ همچنان استفاده کنند. کسانی که تصمیم دارند از امتیازات سکونت در محدوده طرح ترافیک استفاده کنند، نیاز دارند پس از ثبت مشخصات محل سکونت خود به همراه مدارک لازم شامل سند یا اجاره‌نامه قانونی و فیش پرداخت عوارض نوسازی و پسماند، به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند. ساکنان محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان طرح زوج و فرد نیز از امتیازهای گفته شده برخوردارند، و از هفته آینده می توانند با ثبت مشخصات خود در سامانه تهران من و سپس مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک در سطح شهر، مدارک لازم را ارایه دهند تا سکونت آنها در منطقه کنترل آلودگی هوا تایید شود.

نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/10
از هر راهی برای پول درآوردن استفاده میکنن
1398/2/10
فقط میتونم بگم خدا لعنتشون کنه که از هیچ ظلمی در حق مردم دریغ نمی کنند ! آخه لامصب مگه چقدر درآمد داریم که حالا پول طرح ترافیک دوم بدیم !؟ انشالا که یه روز خوش تو زندگیتون نبینید ! ظالمای بی دین و بی وجدان و بی شرف !
1398/3/22
خدا لعنتشون کنه دستشون تو جیب مردم .یه مشت ادم بی سواد احمق شدن مسئول مملکت هر دقیقه یه بلای سر مردم میارن.و هدفشون فقط کسب درامد.
1398/3/23
متاسفانه بی شرمی و وقاحت به حد اعلا رسیده است ! در سال 97 بدون اطلاع حتی در روز موافق پلاک برای من عوارض ثبت کردند و روزهای مخالف بدون اینکه در سایت جریمه پلیس باشد بدهی عوارض ثبت کردند خدا جواب ظلمشون را بده .
1398/3/31
ی دفعه بگید از خونه نیایید بیرون قبلا در سه ماه ۴۵ روز هر ماشینی اجازه تردد تو زوج و فرد داشت ,,الان کردن ۲۰ روز ,,,,از بس که بی شعورن
1398/3/31
دیگه همین مونده بود که مستقیم از حسابمون دزدی کنید.
1398/4/1
ثبت نام
1398/4/3
با خوب و بد طرح کاری ندارم، چند روزه تلاش میکنم نمیتونم پلاکمو ثبت نام کنم. اگه مسئله فقط پول دادنه بگن تکلیفو بدونیم
1398/4/11
خدا بر ظالمان لعنت کند با هر وسیله ای از ما بیگاری میکشند خدا جواب ظلمشان را بدهد
1398/4/12
چون نتونستند قیمت جدید وگرون بنزین رو به مردم تحمیل کنند از این طریق به هدف شون می‌رسند. یعنی خاک تو سر خودمنون.
1398/4/20
از کجا وارد و چگونه ثبت نام کنیم لطفا راهنمایی فرمایید .
1398/4/21
من ثبت نام کردم چیکار کنم الان
1398/4/24
به نظرمن بااین طرح شهروندان راکلافه کرده اید،هرچندطرح خوبی نیست ولی من نتوانستم ثبت نام کنم
1398/4/29
بااین همه سایت که فقط اطلاع رسانی میکنند من نتوانستم برای خودرو پژو67ب132تهران11ثبت نام کنم
1398/5/6
چقدراینادورغگوهن اصلا توسامانه ی تهران من نمیشه ثبت نام کردهمش قطعه شماره ۱۳۷داخلی ۵ هم اصلا وجودنداره اینافقط بلدن به زورازمردم پول بچاپن
1398/5/7
خجالت هم خوب چیزی . بیشرم ها چقدر مردم ازاری . هر روز یک طرح جدید برای دزدی. بسته دیگه. ننگ بر شما باین نظام بی قانون . فاسد
1398/5/13
ماهی45تومن میدن
تا ده برابر ازت نگیرن
ول کن نیستن
1398/7/5
آقا این چه سایتیه کلی مشکل داره به سختی میشه ثبت نام کرد بعدش تازه بیشتر اطلاعادتو اشتباه ثبت می‌کنه ما تو منطقه ۳ هستیم زده ۱۹ فامیلیم رو از خودش زده ،
1398/7/14
هرکاری میکنم ثبت نام نمیشه