موضوعات داغ

ماجرای پیامک‌هایی که رانندگان را به خیابان وزرا کشاند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در پایان هفته گذشته ازدحام و ترافیکی سنگینی در خیابان وزرای تهران رخ داد که پیگیری ماجرا به ارسال پیامک از سوی پلیس امنیت ناجا برای تعداد زیادی از مالکان خودروها مبنی بر مراجعه به مرکز پلیس امنیت اخلاقی به‌دلیل بی‌حجابی رسید. این پیامک ها در حالی عده ای بسیاری را به ساختمان پلیس امنیت اخلاقی فراخواند که ظاهرا هیچ مستندات قانونی همچون تصاویر و یا عکس‌های دوربین‌های راهور و یا هر نوع مدرک دیگری برای اثبات آن ها وجود ندارد.
به نقل از همشهری، به عنوان نمونه یکی از افرادی است که پیامکی به متن «مالک خودرو شماره.... در خودرو شما جرم کشف حجاب صورت گرفته است. لذا ضمن اخطار مبنی بر عدم تکرار، ابلاغ می‌گردد حداکثر ظرف 72ساعت جهت رسیدگی به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود مراجعه نمایید.» برای او ارسال شده راننده تاکسی بوده و به گفته خود او به دلیل شغلی که دارد، افراد زیادی از هر طیفی در داخل شهر جابه‌جا می‌کند.
چند نمونه پیامک ارسالی در خصوص کشف حجاب

چند نمونه پیامک ارسالی در خصوص کشف حجاب

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی در خصوص این اتفاق گفت: این اقدامات بیشتر اقدامات سلبی و انتظامی است چرا که باید قبل از شروع به این اقدام فرهنگ‌سازی و بعد اقدامات انتظامی و سلبی را شروع کنیم. باید راهکار دیگری غیر از این تعهدات و جریمه‌ها و... برای موضوعات فرهنگی و اعتقادی در نظر گرفته شود.
بنا به گفته او هر زمان که پلیس اقدام به ارسال چنین پیامک هایی کرده و یا اقدامات این چنینی انجام می دهد شاهد آن هستیم که احساس ناامنی در بین افراد جامعه شکل گرفته و چون بعد از مدتی این شرایط ادامه پیدا نمی‌کند و تداوم ندارد، قاعدتا تأثیر گذاری خود را از دست می‌دهد.
با توجه به اینکه اعتراضات زیادی نسبت به نداشتن مستندات پلیس در خصوص رعایت نکردن حجاب در خودروها وجود دارد، سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت توضیح داد که رصد خودروهای حامل افراد هنجارشکن با چشمان غیرمسلح انجام می‌شود و مأموران پلیس در سطح شهر خودروهایی که در آنها کشف حجاب می‌شود، شناسایی و با آنان برخورد می‌کنند. پلیس البته اظهارات کسانی را که نسبت به این اتهام اعتراضی داشته باشند، شنیده و درصورت اثبات بی‌گناهی آنان مشکلی برای این افراد به وجود نمی‌آید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/10
این پیامک ها صرفا یک اطلاع رسانی بوده و به قول معرف آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است. ضمنا راننده تاکسی ها هم از سوار کردن بانوان بدحجاب خودداری کنند که براشون دردسر نشه.
1398/2/10
این چه توجیهی هستش . کلی وقت ملت گرفتن بدون سند و مدرک با وقت و آبروی مردم بازی میکنن برای چیزی که به ظاهر مطالبات مردمی میگن . راننده تاکسی هم کف دستشو بو نکرده که برادر من طرف ممکنه شالشو خوب گذاشته باشه بعد تو ماشین شالش بیفته برای مدت کوتاهی . راننده که نمیتونه دائم مردمو تو آینه نگاه کنه تذکر بده که عزیز دل . نفس کار از پایه اشتباه هستش .
1398/2/10
ضمنا سایتها از انتشار کامنتهای بی منطق و از روی تحجر دوستان بد اندیش خودداری کنند که براشون دردسر نشه.