موضوعات داغ

تسلا مدل 3 بیشتر از یک خودروی دیزلی CO2 تولید می کند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی و به دنبال آن برای نجات زمین و کاهش تولید گازهای آلاینده CO2، شرکت های بزرگ خودروسازی در حال توسعه و تولید وسایل نقلیه تمام الکتریکی هستند و با پیشرفت های چشمگیری که در صنعت تکنولوژی و تولید باتری های پیشرفته ایجاد شده است، خودروسازان قادر به طراحی و ساخت باتری های ظرفیت بالا برای پوشش بیشتر محدود حرکت وسایل نقلیه تمام الکتریکی شده اند تا شاید بتوان زمین را نجات داد. اما با این حال تحقیقات جدیدی که در موسسات تحقیقاتی آلمان انجام شده است، نشان می دهد که وسایل نقلیه تمام الکتریکی قهرمان محیط زیستی کره زمین نخواهند بود.
تحقیقات اخیر موسسه آلمانی CESifo، نشان می دهد که وسایل نقلیه تمام الکتریکی چندان هم قهرمان های محیط زیستی نیستند و این تحقیق نشان می دهد که این دسته از وسایل نقلیه ممکن است میزان تولید گازهای CO2 قابل توجهی هنگام تولید باتری و افزایش شارژ خود داشته باشند که حتی بیشتر از یک خودروی دیزلی خواهد بود. در بهترین حالت، انتشار گازهای CO2 هنگام تولید باتری های وسایل نقلیه تمام الکتریکی کمی بیشتر از موتورهای دیزلی خواهد بود و در غیر این صورت با در نظر گرفتن انرژی مصرف شده و CO2 منتشر شده برای تولید برق و افزایش شارژ وسایل نقلیه تمام الکتریکی بسیار بالاتر است.

تسلا مدل 3 بیشتر از یک خودروی دیزلی CO2 تولید می کند

تسلا مدل 3 بیشتر از یک خودروی دیزلی CO2 تولید می کند


به عنوان مثال این مطالعه برآورد می کند که شبیه ساز میزان تولید گازهای CO2 توسط یک دستگاه خودروی تسلا مدل 3 بین 156 الی 181 گرم در هر کیلومتر خواهد بود که این مقدار بیشتر از خروجی گازهای 141 گرمی مرسدس بنز C220d دیزلی برای هر کیلومتر است.
این تحقیق همچنین از قوانین اتحادیه اروپا در مورد خودروهای الکتریکی بسیار انتقاد می کند و می گوید که نباید آنان را خودروهای بدون هیچگونه آلایندگی CO2 معرفی کرد. انتشار گازهای گلخانه ای تولید شده برای ساخت یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی و یا حمایت از آنان تقریبا تمام کشورهای اروپایی را درگیر می کند و میزان قابل توجهی از انرژی ملی هر کشور صرف تولید آنان بویژه تولید باتری های آنان خواهد شد.
محققان این مطالعه ادعا می کنند که فناوری های دیگر نادیده گرفته شده است و می توان بجای استفاده از وسایل نقلیه تمام الکتریکی از خودروهای هیدروژنی یا وسایل نقلیه گازسوز مبتنی بر گاز متان استفاده کرد که جایگزینی بسیار بهتری نسبت به وسایل نقلیه تمام الکتریکی و هزینه های بالای آن خواهد بود.
البته این اولین مطالعه در رابطه با وسایل نقلیه تمام الکتریکی و میزان تولید گازهای آلاینده برای ساختن یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی نیست و در ماه اکتبر سال گذشته هم یکی از فعالان صنعت خودروی آلمان و یکی از مشاوران استراتژی این صنعت نیز اعلام کرده بود که خودروهای الکتریکی قهرمان های محیط زیستی نیستند.
بد نیست بدانید که آلمان به ترتیب بعد از کشور چین و ایالات متحده آمریکا، سومین تولید کننده بزرگ وسایل نقلیه تمام الکتریکی در جهان به شمار می آید.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/11
بدین به اونایی که میگفتن تعرفه 4% تشویقی خودروهای پاک فقط برای خودروهای تماما برقی یا پلاگین هیبرید باید باشه، که از قضا تصمیم گیر واردات خودرو مملکت هم هستن؛ امان از جهل!!!
1398/2/11
اینقدر زود باور نباش!
هزاران کارخانه نفتی میلیون ها دلار حاضرند پول دهند که این مقالات نوشته شود!
1398/2/11
برادر یک مقاله مقرضانه در رابطه با خودروی برقی هست که فقط ترجمه کردید من یک بار خوندم و برای فهمیدن بیشتر مجددا خوندم شارژ باطری لیتیوم تولید دی اکسید کربن می کنه؟ کی گفته؟ خروجی دی اکسید کربن از کجای باطریه دقیقاً؟
بعد اومده گفته در فرایند تولید باطری CO2 تولید می شود!!!!! مگر برای تولید بنزین نه مصرف اون،CO2 تولید نمیشه؟برای انتقال بنزین چی؟
بعد اومده گفته از گاز متان بهتره استفاده بشه!!جل الخالق مگر متان بسوزه اکسیژن تولید میشه؟
1398/2/11
منظور کربن دی اکسید تولیدی تو نیروگاه های فسیلی برای تولید برق هست شنگول جان
1398/2/11
لطفا منبع انگلیسی این نوشتار رو هم بگید