موضوعات داغ

ثبت نام از ساکنان محدوده زوج و فرد در هفته جاری آغاز می‌شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
علی پیرحسینلو مشاور اجتماعی معاون ترافیک شهردار تهران درباره طرح ترافیک اظهار داشت: با مطالعات اجتماعی که بر روی ساکنان محدوده ترافیک انجام شده ، به این نتیجه رسیدیم که یکی از گروه های آسیب دیده یا به اصطلاح بازنده در این طرح ساکنان محدوده هستند.
وی ادامه داد: در 4 دهه‌ای که از طرح ترفیک در تهران می‌گذرد، ساکنان این طرح به مراتب بیشتر از بقیه آسیب دیده‌اند. البته باید گفت که هر قانون محدود کننده‌ای برای عموم افراد باعث بروز مشکلاتی می شود، اما اینکه برخی از این طرح بهره ببرد و برخی آسیب با عدالت اجتماعی همخوانی ندارد. پیرحسینلو در ادامه افزود: با اجرای طرح ترافیک در 4 دهه گذشته، مرکز شهر عملا خالی از سکنه شده و هویت محله های مرکزی نیز از بین رفته است، میل به تغییر کاربری افزایش یافته و بافت تجاری جایگزین بافت مسکونی شده و این موضوع باعث تبعات فرهنگی و اجتماعی و ناامنی در معابر مرکزی شهر در ساعات پایانی روز شده است.
وی در ادامه درباره تغییرات در طرح ترافیک به منظور بهره‌مندی بیشتر ساکنان طرح گفت: برای ساکنین محدوده طرح امتیازاتی در نظر گرفته شده که هزینه برای آنان نصف دیگران باشد. همچنین از اول تیر و پس از حذف طرح زوج و فرد و جایگزینی طرح کنترل آلودگی هوا در محدوده دوم، ساکنین آن هم برای پرداخت عوارض امتیازاتی خواهند داشت که ثبت نام آنان در هفته جاری در دفاتر الکترونیک شهر آغاز می‌شود. وی در ادامه تصریح کرد: هدف این طرح حرکت به سمت رانت زدایی و برابری دسترسی به شهر با نگاه به جنبه های اجتماعی است. در این طرح به جز توجه به ساکنین محدوده، تشویق افراد به قانونمندی و ترجیح دادن رفتار قانونی بر تخلف است. در این طرح سعی شده در مرحله اول بدهی عوارض جدا از جریمه به حساب خودروها منظور شود تا بر خلاف گذشته تخلف ارزان تر از رفتار قانونی نباشد. در مرحله بعد افرادی که ورود غیرمجاز دارند بتوانند در مهلت تعیین شده از جریمه شدن جلوگیری کنند. وی ادامه داد: به همین منظور از ابتدای سال 98 به کسانی که ورود غیرمجاز داشته اند، فرصت یکماهه برای پرداخت عوارض در نظر گرفته شده تا در صورت پرداخت در مهلت مقرر جریمه نشوند. حال برای استفاده از این مزایا افراد باید به سایت www.tehran.ir مراجعه و مشخصات خود و خودرو را در سایت ثبت کنند تا امکان اعلام مهلت به افراد و اعمال تخفیف برای ساکنین محدوده فراهم شود.
مشاور اجتماعی معاون ترافیک شهرداری تهران در ادامه در خصوص تغییرات محدوده زوج و فرد بیان داشت: از ابتدای تیرماه در تهران طرحی بنام زوج و فرد نخواهد بود و در همان محدوده همه خودروها با هر پلاکی می‌توانند در هرفصل 20 روز به صورت رایگان در این محدوده تردد کنند و بعد از اتمام 20 روز باید برای هر روز نصف عوارض طرح ترافیک را پرداخت کنند. وی در ادامه تاکید کرد: فقط کسانی می‌توانند از این 20 روز استفاده کنند که در سایت ثبت نام کرده باشند و کسانی که ثبت نام نکرده‌اند از روز اول مشمول جریمه می‌شوند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/11
این آقایون فقط و فقط برای کسب درآمد بیشتر، هر روز یه قانون وضع میکنن و هر بلایی که دلشون میخواد سر قشر متوسط و ضغیف میارن. متاسفم که من و هموطنانم اینقدر منفعل و بی اراده هستیم که نمیتونیم اعتراضمون را به این قوانین ظالمانه نشان بدهیم !!!!
برای من سواله که چطور در کشوری مثل فرانسه یا همین ترکیه همسایه ،‌وقتی قوانین محدود کننده ای که حقوق بخشی را تضییع میکند ، وضع میشه مردم هزاران عکس العمل و اعتراض مدنی نشون میدن و اجازه تجاوز و اجحاف در حقوقشون را نمیدن !!! ولی ما ؟؟؟؟