موضوعات داغ

نگاهی به قیمت هیوندای سانتافه در بازار، کره ای میلیاردی + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مدت زمان نسبتا زیادی است که از واردات خودرو به کشور جلوگیری شده است و خودروهای وارداتی موجود در بازار داخلی، علاوه بر آن که از مدل هایی قدیمی هستند، قیمت های کاملا غیر منطقی پیدا کرده اند. در ماه های گذشته در دو مطلب به بررسی قیمت هیوندای سانتافه در بازار پرداخته بودیم که حاکی از رشد کاملا شدید قیمت این خودرو در بازار داشت. متاسفانه و پس از گذشت مدتی از انتشار خبر قبلی، به واسطه ادامه دار بودن ممنوعیت واردات و تلاطم بازار، قیمت این خودرو در برخی از آگهی ها در نسخه صفرکیلومتر به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است.
اکثر مدل های صفرکیلومتر از هیوندای سانتافه موجود در بازار، ساخت سال 2016 یا 2017 بوده و به موتور 2400 سی سی مجهز هستند. همانطور که می دانید، فروش این نسل از سانتافه مدتهاست در بازارهای جهانی متوقف شده و نسل جدید جایگزین آن شده است. اگر جستجویی در سایت های فروش خودروی آمریکایی انجام دهید، می توانید قیمت تقریبی هیوندای سانتافه 2017 را بیابید که البته تنها قیمت نسخه های کارکرده این خودرو در حال حاضر موجود هستند. قیمتهای این آگهی ها، با احتساب نرخ فعلی دلار، در حدود پانصد میلیون تومان برآورد می شود. این نسل به دلیل بهره بردن از موتور کم حجم تر نسبت به دو نسل پیشین خود، شتاب متوسطی را ارایه می دهد که یکی از نقاط ضعف عمده این خودرو قلمداد می شود.
آگهی هیوندای سانتافه

آگهی هیوندای سانتافه

از هیوندای سانتافه در بازار ایران نمونه های قدیمی تری نیز وجود دارد که مجهز به پیشرانه های 2700 یا 3500 سی سی هستند و البته تعداد آنها نسبت به نسخه های 2400 سی سی، بسیار کمتر است. با این حال به دلیل افزایش شدید قیمت ها و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، احتمال دارد که آنها به هدف جدید خریداران سانتافه تبدیل شده باشند. نسخه های مجهز به پیشرانه 2700 سی سی از نخستین هیوندای سانتافه های وارد شده به ایران هستند که هم اکنون کارکردی بین صد تا دویست هزار کیلومتر دارند. استهلاک این خودروها بسیار بالاست و هزینه های نگهداری زیادی را طلب می کند. مطابق افزایش قیمتی که در بازار و برای تمامی خودروها رخ داده است، قیمت این نسل از سانتافه نیز به شدت افزایش داشته است و پرداخت رقم سیصد میلیون تومانی برای خودرویی با مدل 2008، منطقی به نظر نمی رسد. با وجود افزایش قیمت ها، هنوز هم می توان کراس اوورهای چینی صفر کیلومتری را با پرداخت سیصد میلیون تومان یا کمتر خریداری کرد که قابلیت های سانتافه را ندارند، برند آنها نیز اعتبار کمتری از هیوندای دارد، اما صفر کیلومتر بوده و بسیاری از مشکلات مربوط به نگهداری را ندارند.
هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

سری دوم از واردات هیوندای سانتافه یا هیوندای ix45 به بازار نیز مربوط به مدلهایی می شد که در بین سال های 2010 تا 2014 ساخته شده اند و مجهز به پیشرانه 3500 سی سی می باشند. تنها رقیب هیوندای سانتافه در آن سالها کیا سورنتو بود که این خودرو نیز به دلیل واردات محدود، نمی توانست خطری برای بازار سانتافه ایجاد کند. با این حال به دلیل سختگیرانه شدن قوانین واردات، نمونه های وارد شده از این مدل به کشور چندان زیاد نیستند. کارکرد این مدل ها معمولا بین 80 الی 150 هزار کیلومتر بوده و در جایگاه قیمتی مابین دو نسل 2400 و 2700 سی سی قرار دارند. با این حال، به دلیل آنکه چهره نسبتا مشترکی با نسل قبلی خود دارند، به راحتی و از روی ظاهر نمی توان تفاوت های آنها را تشخیص داد. با توجه به جدول قیمت انواع هیوندای سانتافه در بازار، به نظر می رسد این نسل از سانتافه با ارقام مناسبی به فروش می رسند و در شرایط فعلی بازار، ارزش خرید خوبی دارند، هر چند که تنها نمی توان به واسطه قیمت مناسب یک خودرو را خریداری نمود و باید به دیگر مسایل همچون گستردگی و در دسترس بودن خدمات پس از فروش توجه کرد. در جدول زیر به بررسی قیمت هیوندای سانتافه در بازار پرداخته ایم:
جدول قیمت هیوندای سانتافه در بازار

جدول قیمت هیوندای سانتافه در بازار

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/13
خواهش دارم ازتون بخاطر خدا و رحم به مردم نجیب و کم درآمد آتش به دامن گرونی نزنید و خودروی که در دوران دلار ۱۹ هزار تومانی ۲۵۰ میلیون بود در حال حاضر با قیمت میلیاردی معرفی نکنید.
اگر قلم و تریبون در اختیار دارید خودرو رو به سمت کف قیمت سوق بدهید.
ممنون از شما
1398/2/13
مسئله اینجاست که هیچکدوم این ماشینا نه با دلار 19 تومن وارد شده و نه 15 تومن الان...اینا با دلار 7 تومن وارد شده...
1398/2/13
نمیخریم اقا. چه کاریه . این همه پول بابت ماشینهای از رده خارج!
ایشالله یه روزی میفهمن و وارداتو به زودی آزاد میکنن اونوقت میریم میگیریم
1398/2/14
۲۴۸۰۰ذلار به دلار امروز بزنی میشه 375میلبون

100 درصدد کمرگ میشه 750میلیون مدل 2019 اتاق جدید
نه2017 قدیمی
سود این ماشین تو دنیا 20 تا 25میلیون هست
....... 300میلیون 600تا حباب داره چون ماشین ورود ازاد کنن این 1070 میشه صفر میشه 470
2019میشه ۸٠٠ البته اگر ۱۰۰ درصد بگرین که نیست


۸۰۰تا
1398/2/14
از اینکه ماشین گران شده خوشحالم !
خیابونا کوچه ها حتی روستاها و بیابونا پر شده از ماشین های پرمصرف ،آلاینده ، نا ایمن ، پر خرج و ... حتی اگر بنزین هم اگر نرخش آزاد بشه (نه گرون) بیشتر خوشحال میشم چون از طرفی باعث میشه این همه لگن بمون رو دست صاحبانشان (اکثر هموطنان با خرید این خودرو هم به خود و اطرافیانشان خیانت میکنند و هم به آیندگان) و هم در دراز مدت باعث زمین خوردن خودرو اندازان بی وجدان (خودروسازان و دلالها ) میشود.
حتی امیدوارم سیگار هم ارزان و بیکیفیت بشه چون باعث میشه مردم بیشتر سیگار بکشن و زودتر بمیرن تا محیط زیست کمتر آسیب ببینه !
از دست همه چی کلافم!
1398/2/14
همین امروز تو بنگاه محله ما به قیمت ۱میلیارد ۴۵۰ خریداری شد ک خریدار بسیار خوشحال بود چرا ک میدونست هفته دیگه شده ۲ میلیارد.
ننگ بر باعث بانی این شرایط