موضوعات داغ

وقتی بازار خودرو به رغم افزایش قیمت خریدار ندارد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حسین اردوخانی، رییس سابق اتحادیه نمایشگاه دارن با اشاره به این موضوع که افزایش قیمت و وضعیت کنونی بازار طی 100 سال گذشته و از زمان ورود این صنعت به کشور سابقه نداشته است، اعلام کرد که خرید و فروش خودرو در بازار از سوی مردم تقریبا صفر بوده و این موضوع برای هر دو بازار خودروهای داخلی و خودروهای خارجی فعال در کشور صادق است و شاهد یک رکود شدید در بازار خودروی کشور هستیم.
رییس سابق اتحادیه نمایشگاه داران برای توصیف شرایط کنونی بازار خودروی کشور در صحبت های خود به واژه "وحشتناک" اشاره داشته و سپس اعلام کرد که در اردیبهشت ماه امسال شاهد حداقل یک یا دو معامله خودروی دست دوم در بازار بوده ایم و در حال حاضر کسی توان خرید اتومبیل در شرایط فعلی را ندارد و آنهایی که توان خرید دارند، در حال حاضر به سمت بازار خودرو نزدیک نمی شود.
حال این سوال بوجود می آید که بحران اصلی صنعت خودروی کشور از کجا نشأت می گیرد؟!
به گزارش خودروبانک و به نقل از خبرآنلاین، حسین اردوخانی در ادامه صحبت های خود به بحران اصلی صنعت خودروی کشور اشاره داشت و در این خصوص اعلام کرد که مشکل اصلی صنعت خودروی کشور متکی بودن آن به ارز بوده و ارزبری آنان باعث شده است تا شاهد مشکلات فراوانی در صنعت خودروی کشور باشیم. در واقع خودروی پراید را می توان با ارزبری حداقل 15 درصدی عنوان کرد که قطعات مهم و حساس آن ازجمله قطعات برقی، الکترونیکی و... از دیگر کشورها تامین می شود. حال طبیعی است در شرایطی که بازار ارز با مشکلات و نوسانات زیادی همراه باشد، صنعت خودروی کشور نیز متاثر از آن بوده و شاهد افزایش قیمت ها در بازار باشیم، هرچند شرایط فعلی به هیچ وجه منطقی نیست و آن را می توانیم نوعی آشفتگی در فضای حاکم عنوان کنیم که در صنعت خودروسازی بیشتر از همه نمود داشته است.
رییس سابق اتحادیه نمایشگاه داران در پایان اعلام کرد که در حال حاضر همه در بازار فروشنده هستند و خریداری وجود ندارد و بازار فعلی خودروی کشور نیز سودی برای هیچکس ندارد و می توان گفت که نفس بازار خودروی کشور در شرایط کنونی به شمارش افتاده است. در حال حاضر کسانی که خودرو تحویل می گیرند، بلافاصله اقدام به فروش آن می کنند و عمده معاملات خودروی کشور نیز حول ماشین های دست دوم می چرخد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/15
کی گفته بازتر خودرو خریدار نداره؟؟ ما که تو بازاریم و میبینیم همه دنبال ماشین ایرانی و چینی ان😑
فقط خودرو وارداتی مشتری زیادی نداره.