موضوعات داغ

چهار شگرد دلالان برای نرخ‌سازی مجازی خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر در طی هفته گذشته سری به بازار خودرو زده باشید متوجه قیمت های عجیب و غریب و نجومی خودرو ها خواهید شد. قیمت ها به صورتی تصاعدی و بی منطق افزایش پیدا می کند که حتی رسانه های آنلاین نیز از اطلاع رسانی درباره آن ها عقب می مانند.
به نقل از دیجیاتو، کاملا مشخص است که این قیمت ها غیرواقعی بوده و عده ای به دنبال نرخ سازی مجازی برای خودروها می باشند. گروه های قیمت ساز به 4 روش ممکن نرخ سازی کرده و سبب آشفتگی در بازار خودرو می شوند.
نرمال سازی قیمت: اعضای این گروه‌ها سعی می‌کنند در نقش خریدار و فروشنده اقدام به درج آگهی در سایت‌های آگهی رایگان کنند.
حذف آگهی‌های واقعی (ارزان‌تر) به دو طریق: نخست، مراجعه به سرعت و به شکل گروهی به سراغ شخص آگهی‌دهنده تا متقاعد شود که خودروی خود را به اصطلاح «مفت» می‌فروشد. در حالت دوم و در صورتی که فرد صاحب آگهی ارزان‌تر، آگهی خود را تغییر ندهد، اعضای گروه آن را در سایت مرجع ریپورت (گزارش) می‌کنند.
تغییر قیمت سایت‌های مرجع: پس از انجام اقدامات ابتدایی در سایت‌های رایگان آگهی، یکی از اقدامات مکمل این گروه، تماس‌های مکرر با سایت‌های مرجع قیمت خودرو است تا در بخش «تماس با ما» سایت اعلام کنند که این محصول را همین امروز با قیمت خاصی خریده یا فروخته‌اند.
تحت تأثیر قراردادن نمایندگی‌های خودرو: با توجه به این که نمایندگی‌ها، کار واسطه‌گری خودرو را نیز انجام می‌دهند، اعضای گروه، از نمایندگی‌ها قیمت روز خودرو را می‌پرسند تا ببینند آیا اقدامات آن‌ها در بازار تأثیرگذار بوده است یا خیر؟ اما از سوی دیگر، به تعداد زیاد با یک نمایندگی بزرگ تماس می‌گیرند و می‌گویند که خودروی خاص را با قیمت (قیمت بالایی که در گروه تلگرامی توافق شده است) برای فروش دادند.
در این شرایط، وزارت صمت برای مقابله با آشفتگی و التهاب بازار مصوبه جدیدی را تصویب کرده است که بر اساس سهم فروش فوری خودروسازان 10 درصد افزایش یافته و آن ها می توانند 30 درصد از تولیدات خود را به صورت فروش فوری عرضه کنند. البته عده ای معتقد اند که این افزایش فروش خود نوعی سوداگری و سودجویی از وضعیت بازار است، در حالی است که، هنوز خبری از تحویل به موقع خودروهای خریداری شده به مشتریان در سال 97 نشده است.
براساس اخبار منتشر شده تعهدات معوق ایران خودرو و سایپا در یک ماهه سال جاری و سال گذشته به بیش از 780 هزار دستگاه خودرو رسیده است و از طرف دیگر این دو خودروساز به ترتیب 65 هزار و 40 هزار دستگاه خودرو ناقص در انبار های خود موجود دارند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/15
اره دلالها گرون میکنن رفتم نمایندگی ایران خودرو قیمت هاش چند ملیون گرون تر از بازار و دیواره
1398/2/15
اگهی های فروش بیشتر ساختگی هستند نه عکسی از ماشین میذارن و نه گوشی رو جواب میدن!!! بعضیا هم میگن فروختیم تموم شد و رفت!!! چند روز پیش که قیمت ها رو از سایت ها برنداشته بودند هایما اس7 حدود 400 میلیون قیمت خورده بود!!! ولی انصافا کی 400 میده؟! یا 160 میده برای اچ سی کراس؟! یا 170 برای 207 اتومات؟؟؟؟
1398/2/16
دهه 70 شمسی خودرو ها بسیار گران تر از قیمت ارزی شان بود مثلا تویوتا کریسیدا صفر
چون صفرش در بازار بسیار کم بود
همین موضوع در مورد خودروهایی مثل پژو 205، رنو 21 و حتی اوایل پژو 405 جی ال هم تکرار می شد
الان هن دقیقا در همون شرایط هستیم
خودروی صفر در بازار تقریبا نیست
وارداتی ها که 2 ساله نیستند
داخلی ها هم که آمار تولید وزارت صنعت دیگه خودش گویاست
همه در این شرایط یکدیگر رو متهم می کنند اما علت اصلی اینه که خودروی صفر در بازار نیست.
حتی پراید صفر فارغ از قیمتش به شدت کم شده.
1398/2/16
من ماشین و که آگهی کردم ، با توجه به اینکه صفر ماشین در بازار موجود نیست ! چند دقیقه بعد اس ام اس اومد واسم و قیمت های نجومی ماشینم و برای سال های مختلف نوشت . و نوشته بود که آخر اردیبهشت به این قیمت ها میرسه !!!