موضوعات داغ

جزئیات شرایط دریافت وام برای گازسوز کردن خودرو اعلام شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته اردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی، قیمت این سوخت از اول خردادماه افزایش یافته و به 1.392 ریال خواهد رسید. درآمد حاصل از این افزایش قیمت در حوزه های توسعه صنعت سی ان جی، الزامات ایمنی و هوشمندسازی جایگاه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به نقل از ایسنا، در حال حاضر گاز 13 درصد از سبد انرژی کشور را تامین می کند و این ظرفیت وجود دارد که بیش از 40 میلیون لیتر بنزین با سی‌ان‌جی جایگزین شود که تا بدین لحظه 21 میلیون متر مکعب سی‌ان‌جی جایگزین شده است. این حجم از گاز توسط 2500 جایگاه سی‌ان‌جی به مردم عرضه می شود و با توجه به خودکفایی 90 درصدی تولید تجهیزات این صنعت قرار است تا پایان سال جاری 120 جایگاه دیگر به جایگاه های سی‌ان‌جی اضافه شود.
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی در ادامه توضیح داد که برای استفاده از این سوخت یک وام 2.5 میلیون تومانی در اختیار مالکان خودروها قرار می گیرد که پیگیری این وام از طریق ورود به سامانه مربوطه و دریافت کد رهگیری صورت خواهد پذیرفت.
به گفته وی مصرف CNG طی سه ماه گذشته یک‌میلیون مترمکعب اضافه شده که هر یک مترمکعب استفاده از گاز به میزان 6 هزار تومان صرفه‌جویی برای اقتصاد کشور به دنبال دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/17
وقتی دنیا داره به سمت خودروهای هیبریدی و الکتریکی میره چه دلیلی داره که ما به سمت گازسوز کردن خودرو ها بریم که روش کاملا منسوخ شده و خطرناکیه و باعث خراب شدن قطعات موتور خودرو میشه و مصرف سوخت بنزین خودرو رو هم افزایش میده؟