موضوعات داغ

بی ام و x3 یا لکسوس rx؛ شاسی بلندهای کوچک اما لوکس

عکس مطلب اول
کسانی که به دنبال یک خودروی شاسی‌بلند کوچک از خانواده SUV هستند، انتخاب بین بی ام و x3 و لکسوس rx می‌تواند آنها را به یک خودروی جذاب و ایده‎آل برساند. مطالعه بازار نشان می‌دهد که قیمت این خودرو تا حدود زیادی با یکدیگر متفاوت است، اما مشخصات فنی و ویژگی‌های ظاهری عامل خوبی برای قضاوت محسوب می‌شود. همین موضوع باعث شد که بازار خرید و فروش بی ام و x3 با لکسوس rx تا حدود زیادی همپوشانی داشته باشد و به عنوان رقیب برای یکدیگر شناخته شود.
اگر به فکر خرید بی ام و x3 یا خرید لکسوس rx هستید اجازه دهید که در این مطلب مشخصات فنی و ظاهری آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم تا انتخاب شما هم جنبه فنی بهتری داشته باشد.
بی ام و x3

بی ام و x3

مشخصات موتوری بی ام و x3
مقایسه این دو خودرو را با مدل ۲۰۱۷ از هرکدام شروع می‌کنیم که از لحاظ دسترسی به امکانات و وضعیت بازار با یکدیگر تفاوت نداشته باشد. وقتی که به عنوان راننده وارد بی ام و x3 مدل ۲۰۱۷ می‌شوید به راحتی متوجه تغییرات ساختاری و ظاهری آن نسبت به مدل‌های قبلی خواهد شد. در این خودرو یک موتور با حجم ۱۹۷۹ خوابیده است که یک موتور قوی برای یک شاسی بلند کراس‎اور محسوب می‌شود. این مدل توانایی تولید 245 اسب بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و همچنین نهایت گشتاور 350 نیوتون متر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه را دارد.
وقتی که ماشین روشن می‌شود و می‌خواهید بی ام و x3 را حرکت دهید، شما دارید از یک سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل از نوع RWD استفاده می‌کنید و گیربکس آن از نوع ۸ دنده تیپ ترونیک است. در این خودروی بی ام و از ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ استفاده شده است که حداکثر سرعت آن ۲۱۵ کیلومتر است. اگر هم به فکر شتاب خودرو هستید لازم است بدانید که به 7.8 ثانیه زمان نیاز دارید تا آن را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسانید. مصرف سوخت ترکیبی خودرو 7.5 لیتر است و یک باک ۶۷ لیتری برای آن استفاده شده است، پس طبیعتاً به این راحتی نیاز به سوختگیری ندارید.
 لکسوس rx

لکسوس rx

مشخصات فنی لکسوس rx
اگر هنوز برای پرداخت قیمت بی ام و x3 اقدام نکرده‌اید کمی دست نگه دارید و مشخصات فنی لکسوس rx سال ۲۰۱۷ را نیز با ما مطالعه کنید. طراحی جذاب و کیفیت ساخت عالی به همراه مصرف سوخت مناسب از مهمترین ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود که با یک موتور با حجم ۱۹۹۸ سی‌سی همراه است. فراهم آوردن ۲۳۸ اسب بخار قدرت در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و همچنین گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر در ۱۶۵۰ دور در دقیقه از دیگر ویژگی‌های فنی و موتوری لکسوس rx است.
سیستم انتقال قدرت در خودروی لکسوس از نوع چهار چرخ متحرک 4WD است و دارای گیربکس شش سرعته اتوماتیک است. استفاده از ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ باعث می‌شود که خودرو کشش نسبتاً خوبی داشته باشد. البته باید اعتراف کنیم که شتاب این خودرو نسبتاً بالاست و شما 9.5 ثانیه زمان برای رساندن خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر نیاز دارید. مصرف سوخت ترکیبی 10.5 و همچنین دارا بودن باک ۷۲ لیتری از دیگر ویژگی‌های لکسوس rx است.

مقایسه بی ام و x3 با لکسوس rx
اگر بخواهیم شما را به خرید بی ام و x3 ترغیب کنیم شاید این قضاوتی منصفانه نباشد و باید بپذیریم که این موضوع تا حدود زیادی سلیقه‌ای است. در خودروی لکسوس ۸ کیسه هوا مخصوص راننده و سرنشین، سیستم ترمز و پایداری جلو و عقب دیسکی از نوع ABS و EBD، سنسور جلو و عقب، سیستم استارت هوشمند، فرمان برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی هوشمند و همچنین سانروف پانوراما استفاده شده است.
اما در بی ام و x3 از کیسه هوای مخصوص راننده و سرنشین استفاده شده و سیستم‌های ترمز و پایداری جلو و عقب آن از نوع دیسکی خنک شونده و ABS و EBD هستند. برخورداری از قدرت کمکی الکترومکانیکی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، امکان تنظیم برقی صندلی‌ها و آینه‌ها، برخورداری از کروز کنترل و سنسور باران از دیگر ویژگی‌های این خودرو است که آن را به یک گزینه مناسب تبدیل کرده است.
در انتها باید بدانید که قیمت بی ام و x3 در بازار در حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است و قیمت لکسوس rx هم در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. حضور در سایت دیوار و توجه به جریان خرید و فروش بی ام و x3 به شما کمک کند که گزینه مناسبی را به عنوان یک کراس‎اور زیبا و لوکس پیدا کنید.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/15
من تعجب میکنم که شما لکسوس rxرو بی ام و x3 مقایسه کردین . چون اتاقشون در یه کلاس نیست و rx بزرگ تره باید با لکسوس nx مقایسه میکردین . حالا یا اطاعلاتتون در این زمینه ضعیفه که اصلا قابل قبول نیست یا اشتباه نوشتید که بازم قابل قبول نیست
1398/2/16
مرسی که ما رو مطلع می کنید که BMW X3 و لکسوز NX از ترمز های دیسکی دارای ABS و EBD بهره میبرن! من شک داشتم ترمزشون کاسه ای باشه و ABS نداشته باشن ترمز بگیرم قفل کنه چرخ