موضوعات داغ

دلایل محبوبیت پاژن میان آفرودبازان ایرانی

عکس مطلب اول
زمانی که نام خودروهای مناسب آفرود در ایران آورده می‌شود گزینه‌های زیادی در دسترس نخواهند بود. به همین دلیل آفرود بازان در بین گزینه‌های محدود در دسترس سعی کرده‌اند بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنند. یکی از این انتخاب‌ها که آن را باید به نوعی خودرو آفرود ایرانی به نامیم، پاژن است. امروزه تقریباً در هر گروه آفرودی حداقل یک خودرو پاژن حضور دارد. این خودرو آفرودی با چهره جذاب و جوان‌پسند خود به خصوص در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری نیز پیدا کرده است.
پاژن در کنار جیپ، پاترول و لندروور های قدیمی از محبوب‌ترین خودروهای آفرودی هستند. این خودرو چندملیتی با این‌که اصالت انگلیسی خود را در ظاهر حفظ کرده است؛ اما در طی مدت‌زمانی که در ایران تولید می‌شود همواره در حال تغییر تحول بوده است. از موتور اسپانیایی در روزهای اول تا موتور چینی امروزی، پاژن راه طولانی را طی کرده است. با این حال در تمام این مدت چیزی از صلابت این آفرود زیبا کم نشده است و خرید پاژن همیشه جزو انتخاب‌های نسبتاً خوب برای آفرود بازانی که توانایی خرید آفرودهای گران‌قیمت ژاپنی را نداشته‌اند بوده است. اما چه ویژگی‌هایی سبب محبوبیت بالای پاژن در میان آفرودبازان ایرانی شده است؟ برای پاسخ به این سؤال در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
پاژن

پاژن

ظاهر جذاب پاژن
اولین موردی که سبب شده است فروش پاژن در ایران شرایط بدی نداشته باشد، ظاهر جذاب پاژن است. مرتب خودرو همکاری نزدیکی با بهترین آفرود سازان جهان در قبل و بعد از انقلاب داشته است. لندروور اما جایگاه ویژه‌ای در این بین دارد و تولید لندروور دیفندر در ایران منجر به تولد پاژن محبوب شد. ظاهر پاژن کاملاً کپی لندروور دیفندر انگلیسی است که سبب شده است با توجه به قیمت پاژن، این خودرو در میان رقبا از این لحاظ برتری داشته باشد. ظاهر کلاسیک مربعی خودرو بعد از گذشت این‌همه سال تغییری نکرده است، با این حال هیچ‌گاه در چشم آفرودبازان ایرانی قدیمی و تکراری نشده است. نکته‌ای که تأثیر بسیار زیادی در انتخاب این خودرو به خصوص توسط جوانانی که تازه رو به آفرود آورده‌اند داشته است.
مدل‌های در دسترس متنوع
پاژن در نمونه‌های دو در، 4 در و وانت دو کابین به بازار عرضه‌شده است. هرکدام از این مدل‌ها نیز ویژگی‌های مثبت مربوط به خود را دارد که می‌تواند روی انتخاب افراد مختلف تأثیر بگذارد. به این ترتیب آفرود بازان بر اساس نیاز خود می‌توانند از بین گزینه‌های موجود تا حدودی با آزادی بیشتری انتخاب کنند. البته با توجه به تولیدات جدید پاژن تعداد وانت دو کابین‌های این خودرو از سایر نمونه‌ها بیشتر است و در بازار خرید و فروش پاژن در سایت دیوار نیز حضور این مدل چشمگیرتر است.
بدنه سبک و مقاوم
بدنه پاژن از آلومینیوم ساخته‌شده است که چند ویژگی مثبت برای این خودرو به همراه دارد. اولین نکته سبک بودن این خودرو است که تا حدودی روی مصرف سوخت خودرو در مدل‌های 4 سیلندر نیز تأثیرگذار بوده است و استهلاک خودرو را نیز کم کرده است. علاوه بر این بدنه آلومینیومی این ویژگی را دارد که در مقابل زنگ‌زدگی مقاوم است. این موضوع به خصوص در ایران اهمیت بالایی پیدا می‌کند. مناطق شمالی و غربی ایران دارای آب و هوایی است که باعث زنگ‌زدگی سریع خودروها می‌شود و بسیاری از خودروهای آفرود محبوب با این مشکل رو به رو هستند.
پاژن

پاژن

اتاق راحت‌تر با امکانات رفاهی بیشتر نسبت به رقبا
اگر توانایی خرید خودروهای آفرودی ژاپنی که در بعضی از موارد قیمت میلیاردی را ندارید و به راحتی کابین و امکانات رفاهی نیز اهمیت می‌دهید، خرید پاژن نسبت به سایر رقبا گزینه بسیار بهتری است. به خصوص در مدل‌های جدیدتر این موضوع به‌شدت به چشم می‌آید. جیپ‌های قدیمی هیچ‌کدام در این بخش رقیبی برای پاژن محسوب نمی‌شوند و پاترول‌ها نیز در این بخش حرف زیادی برای گفتن ندارند.
موتورهای متنوع
همان‌طور که گفته شد پاژن در انواع مختلفی به بازار عرضه‌شده است و موتورهای مختلفی نیز روی این خودرو نصب‌شده‌اند که روی قیمت خودروی پاژن تاثیرگذار هستند. موتورهای 4 سیلندر بنزینی که به موتور پاترولی معروف هستند هزینه نگهداری کمی دارند و از لحاظ لوازم‌های یدکی تقریباً هیچ مشکلی ندارند. موتورهای 6 سیلندر که به موتور هیوندای معروف‌اند از لحاظ لوازم مصرفی شاید هزینه بیشتری برای نگهداری نیاز داشته باشند؛ اما در عوض قدرت بیشتری تولید می‌کنند و در شرایط سخت عملکرد مناسبی دارند. علاوه بر این نباید موتورهای توربو دیزل را نیز فراموش کنیم که با این که قدرت بیشتری از موتورهای 6 سیلندر تولید می‌کنند، مصرف سوخت بسیار کمتری دارند. البته به دلیل چینی بودن این موتورها عملکرد کلی آن‌ها چندان خوب نیست. با این حال گزینه‌های مختلف می‌توانند نیازهای متفاوتی را پوشش دهند که این موضوع به فروش بیشتر پاژن کمک می‌کند.


منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/16
اقا اینا چه حرفیه، ملت فلک زده از رو ناچاری به این میگن ماشین افرود. قیافه عهد بوق با هیچ امکانی. فقط خدا لعنت کنه باعث و بانی این وضع رو.