موضوعات داغ

اجرای طرح جدید زوج و فرد از اول تیرماه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
عمار سعیدیان فر مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی اظهار داشت: طرح کاهش آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق از ابتدای تیرماه اجرایی خواهد شد و تعرفه آن نصف تعرفه طرح ترافیک خواهد بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: بر اساس این طرح شهروندان می‌توانند با ثبت نام در سامانه mytehran.ir در هر فصل ۲۰ روز تردد رایگان داشته باشند. همچنین در این طرح پلاک خودرو مهم نیست و هر خودرو بعد از ثبت نام می‌تواند در محدوده طرح کاهش آلودگی ۸۰ روز در سال تردد رایگان داشته باشد.
وی در ادامه بیان داشت: خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند در صورت تردد در شهر توسط دوربین‌ها جریمه خواهند شد.
سعیدیان فر در ادامه بیان داشت: در سال گذشته روزهای آلوده هوا نسبت به قبل کاهش یافت و مدارس نیز تعطیل نشد. همچنین با تصمیماتی که در محدوده طرح ترافیک گرفته شد، شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی تردد بودیم.
وی در ادامه درباره سهم عوارض ورود به این طرح گفت: بر اساس تصمیم شورا، شهرداری با توجه به نرخ تورم، ۱۵ درصد قیمت پایه را افزایش داد، البته تورم بیش از ۱۵ درصد بود، ولی همان ۱۵ درصد را اعمال کردیم. وی در ادامه بیان داشت: قیمت پایه سال گذشته ۲۰ هزار تومان بود و قیمت پایه امسال ۲۳ هزار تومان شده و با توجه به زمان ورود و خروج به طرح متغیر خواهد بود.
وی در پایان گفت: مصوبات شورای شهر برای فرمانداری و استانداری ارسال و بعد از تایید فرمانداری به ما ابلاغ می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد