موضوعات داغ

از کار افتادن اشتراک کارپلی بی‌ ام‌ و پس از قطع شدن سرویس کانکت‌ درایو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بسیاری از صاحبان خودروهای بی‌ ام‌ و طی روزهای گذشته قادر به استفاده از آپشن اپل کارپلی در خودروی خود نبوده‌اند. این از کار افتادگی کارپلی احتمالا به قطع شدن سرویس کانکت‌درایو ارتباطی داشته باشد، که نشانگر ریسک‌های قفل کردن این ویژگی‌ها در ازای پرداخت پول و حق اشتراک است.
به نظر می‌آید اتفاقی که در اینجا افتاده این باشد که به دلیل قطعی سیستم کانکت‌درایو، خودروها نمی‌توانند تایید کنند کاربران حق اشتراک استفاده از آپشن کارپلی را پرداخت کرده‌اند یا خیر. چون خودرو نمی‌توانند این را تصدیق کند، صاحبان بی‌ام‌و نمی‌توانند به کارپلی یا هر امکانات دیگری از کانکت‌درایو دسترسی داشته باشند.
ظاهرا بی‌ام‌و به صورت رسمی قطع شدن سرویس کانکت‌درایو را تایید کرده، اما هنوز زمانی برای اتصال مجدد آن اعلام نکرده است.
در گذشته، بی‌ام‌و پکیچ کانکت‌درایو را زمان خرید خودرو به صاحبان آن می‌فروخت. اما برای مدل‌های جدید، بی‌ام‌و کانکت‌درایو را به عنوان یک سرویس اشتراکی به مشتریانش عرضه کرده و استفاده از کارپلی را در گروی پرداخت حق اشتراک کانکت‌درایو قرار می‌دهد.
قطع شدن این سرویس بیش از همه نشان می‌دهد قفل کردن حق استفاده از کارپلی در ازای حق اشتراک ممکن است مشکل‌ساز شود. خودروهایی که صرفا کارپلی را جدا از سرویس‌های دیگر ارائه می‌دهند از چنین مشکلاتی رنج نمی‌برند، که نشان از مزیت‌های آن نوع سیستم‌ها دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد