موضوعات داغ

نگاهی نزدیک تر به پورشه، خودروساز پیشتاز

عکس مطلب اول
وقتی پورشه‌ای را در خیابان می‌بینیم برای بسیاری از ما این تصور پیش می‌آید که صاحب آن چقدر پول بابت خرید و نگهداری آن پرداخت کرده و حتما فکر می‌کنیم که با یکی از ثروتمندان شهر روبرو شده‌اید که البته درست هم فکر می‌کنیم. پورشهاین روزها برای قشر مرفه جوامع تولید می‌شود اما از ابتدا قرار بر این نبود و فردیناند پروشه از روزهای ابتدایی افتتاحیه کارخانه خود تصمیمی برای تولید خودرویی برای ثروتمندان نداشته است.

معرفی پروشه
شرکت هلدینگ خودروسازی آلمانی پروشه (porsche) سال ۱۹۳۱ میلادی توسط فردیناند پروشه که اصالتا اهل کشور چک بود، تاسیس شد تا خودروهای اسپرت و لوکس طراحی کرده و روانه بازار مصرف خودروی جهانی کند. دفتر مرکزی این شرکت همچنان در شهر اشتوتگارت آلمان قرار دارد. این کارخانه خودروسازی این روزها در کنار شرکت‌های خودروسازی مطرح جهان مانند فورد، بی ام و و مرسدس بنز حرف اول را در صنعت خودروسازی می‌زند.
مدل‌های متعددی از این برند مانند پورشه ۹۱۱ توربو اس، پورشه کاررا جی تی، پورشه فور اس ۲۰۱۳، پورشه پانامرا توربو و پورشه ماکان ۲۰۱۸ در بازار عرضه شده‌اند.
این روزها با افزایش قیمت ارز در بازار کشور، خرید خودروهای لوکس حتی از عهده بسیاری از افراد مرفه جامعه دیگر بر نمی‌آید. از همین رو بسیاری اقدام به خرید پورشهبه صورت اقساطی می‌کنند. بدین صورت که درصد مبلغ ارزش اصلی آن را به عنوان پیش پرداخت در زمان عقد قرارداد و تحویل خودرو خواهند پرداخت و مابقی قیمت آن را به صورت اقساط ۳۰ ماهه پراخت می‌کنند.
پورشه ماکان
یکی از مدل‌های این برند که افراد به دنبال فروش اقساطی آن در سایت دیوار هستند، پورشه ماکان است. این خودرو در مدل‌های موجود 2017-2018 دو دیفرانسیلی با کنترل الکترونیکی و محدود کننده لغزش است. گیربکس‌اش ۷ دنده اتومات دو کلاچه - پدال شیفتر است. پیشرانه آن ۴ سیلندر توربو شارژ و حداکثر قدرت موتور ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور آن هم ۳۷۰ نیوتن متر هست.
شتاب صفر تا صد این مدل ۶.۷ ثانیه محاسبه شده و بیشترین سرعتی که می‌شود با آن راند ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است. سوخت مصرفی ترکیبی ان نیز ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
این کراس اور لوکس در اندازه متوسط عرضه می‌شود و دارای سیستم کمکی شامل کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری و کمکی ماندن در لاین است. پورشه ماکان دارای ویژگی‌هایی مانند لانچ کنترل، دکمه اسپرت و اسپرت پلاس، ۳ حالت رانندگی (اسپرت، اسپرت پلاس و کامفورت) است و سیستم پایداری شامل کنترل پایداری و کنترل کشش دارد.
تنظیم موقعیت فرمان این مدل پورشه ۴ حالته برقی است و گرمکن، دکمه‌های کنترلی فرمان، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی و ترمز اضطراری هست. ضمن اینکه مجموعا ۸ ایربگ دارد و همچنین سنسور عقب، جلو، باران، هشدار‌دهنده نقطه کور، سنسور فشار باد تایر و پیشگیری تصادف جلو هم دارد و البته سیستم صوتی با ۱۱ اسپیکر، مانیتور ۷ اینچی لمسی و ۱۰ اینچی ردیف عقب با دی وی دی پلیر، دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ از دیگر آپشن‌های آن هست.

درباره پورشه

نام پورشه مثل برندهای ایسوس یا بی ام و اختلافاتی را بین افراد به وجود آورده که تلفظ صحیح آن کدام است. و آیا تلفظ صحیح ‌‌‌ پورش است یا پورشه؟ به همین علت این شرکت در ویدیویی توضیح داد که نحوه صحیح تلفظ پورشه (por-shuh) است نه پورش (porsh).
نشان این برند نشان محلی شهر اشتوتگارت است که این کارخانه در آن تاسیس شده است. اسب علامت مزرعه اشتات، شاخ‌ها و خطوط مشکی و سرخ هم بخشی از نشان سلطنتی وورتمبرگ است.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد