موضوعات داغ

جزییات جدیدی از برقی کردن تاکسی تهران منتشر شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران به تشریح جزییات برقی ‌کردن تاکسی‌های تهران با همکاری گروه صنعتی مپنا پرداخت و اعلام کرد در این طرح بزرگ حدود ۸۰ هزار تاکسی فعال در شهر تهران به سیستم های محرک برقی مجهز خواهند شد.
باتوجه به اعلام آمادگی گروه صنعتی مپنا در خصوص برقی کردن تمام تاکسی‌های شهر بزرگ تهران، همکاری مشترکی بین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران و گروه صنعتی مپنا از مدت‌ها قبل آغاز شده و در اواخر سال 97 جلسه ای با حضور مدیرعامل محترم گروه صنعتی مپنا جهت هماهنگی بیشتر برگزار شد و در این جلسه مهندسین مپنا طرح های خود را برای برقی کردن حدود 80 هزار خودروی تاکسی شهر تهران اعلام کردند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، همزمان با برگزاری جشنواره تاکسیرانی شهر تهران که در برج میلاد برگزار شد، جلسه‌ای دوباره میان سازمان تاکسیرانی، سازمان حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین پژوهشگاه نیرو، وابسته به وزارت نیرو برگزار شد و پیرامون این موضوع تبادل نظرهایی صورت گرفت. حال بدون تعیین زمان و در یک بازه زمانی مدیریت شده و مشخص، سعی خواهیم کرد تاکسی های شهر تهران را برقی کنیم.
در خصوص هزینه های برقی کردن تاکسی های شهر تهران، باید منتظر برآوردهای گروه صنعتی مپنا باشیم، اما قطعا انجام این کار می تواند در کاهش آلوگی هوای شهر و همچنین کاهش هزینه های سوخت رانندگان تاثیرگذار باشد، هرچند این برنامه "هیبریدی" کردن تاکسی های شهر تهران را در دستور کار قرار داده است و ضمن استفاده از موتورهای الکتریکی، می توان از موتور بنزینی اصلی هم استفاده کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/1
اصلا به صرفه نیست همین باتری66امپر شده440هزار تومن چه برسه به 4باتری بزرگ که بعد از مدتی خراب میشن و کلی هزینه ی تعویض شدنشن میشه
1402/5/15
از نظر فنی قابل اجرا نیست .هیچ نقطه اشتراکی بین خودرو برقی ودرون سوز وجود ندارد .خودروهای برقی از مکانیزم مولد الکتریکی وانتقال به چرخهای جلو رو دارد ومکانیزم خود روهای سوخت فسیلی از سیستم مکانیکال وانرژی انتقال تبدیل مکانیکی استفاده میشه .