موضوعات داغ

آیا باید از خریدن خودرو شخصی منصرف شویم؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
نگه داری و استفاده از خودرو شخصی این روزها بسیار پر هزینه شده است. هزینه هایی از قبیل بیمه، قطعات یدکی، تعمیرات و ده‌ها خرج دیگر افزایش قابل توجهی داشته است. به عنوان نمونه بیمه شخص ثالث خودروی 206 مبلغ یک میلیون و 815 هزار و 440 تومان پای مشتری تمام می‌شود یا برای خودرویی مانند پراید، یک میلیون و 573 هزار و 500 تومان باید حق بیمه داد.
به نقل از دنیای اقتصاد، علاوه بر افزایش 100 تا 300 درصدی قیمت قطعات و لوازم یدکی و لاستیک خودرو، دست مزد تعمیرکاران نیز بین 15 تا 18 درصد بالا رفته است.
با توجه به بالا رفتن سرسام آور هزینه نگهداری و تعمیرات خودرو به نظر می رسد که دیگر استفاده از خودروی شخصی برای رفت و آمد در معابر شهری چندان صرفه اقتصادی نداشته باشد و استفاده از تاکسی های اینترنتی و وسایل حمل و نقل عمومی حتی برای دارندگان خودرو نیز معقولانه تر باشد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/27
منم قبلا همین فکرو کردم... تا اینکه 1 بار تو مترو و 1 بار تو خیابون و 1 بار تو BRT گوشی موبایل رو ازم دزدیدن.... تا الان پول یه پرایدو فقط ازم دزدیدن....حالا اطلاعات، فایل و عکس ها به کنار !!!
نه میشه ماشین خرید، نه میشه با حمل نقل عمومی رفت ...
1398/2/28
مگه تاکسی های اینترنتی همین هزینه ها رو نباید پرداخت کنند؟!!!اگر برای خودروی شخصی که میانگین باید سالی حدود 20 هزارتا کارکنه میگید به صرفه نیست ،برای تاکسی ها که حدود 3تا4 برابر این مقدار سالانه کار میکنن باید هزینه نگهداری هم 3-4 برابر باشه .جالبه تنها چیزی که امسال نسبت به سال قبل ارزون تر شده نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی بوده که چون دست رانندگانش به هیچ جا بند نیست و خیلی هاشون محتاج به این کار هستن توسط این شرکت ها استثمار میشن...
1398/2/29
شما کیفیت حمل و نقل عمومی رو نمیگیم همسطح پاریس و لندن و برلین همین اندازه استانبول و آنکارای بغل خودمون ببر بالا من یکی نامردم اگر دنبال استفاده از خودروی شخصی باشم!
1398/2/29
سختی های خریدن ماشین :
1.جور کردن هزینه اولیه خودرو: که با قیمت های فوق منطقی این روز ها کمی غیرممکن به نظر می رسد
2.هزینه های حین استفاده:بیمه-بنزین-روغن-لنت-دیسک-باتری-تایر ....
3.از دست دادن بخشی از ذهن:ماشین را ندزدند؟ به ماشین نمالند؟ بنزین تمام نشود؟ کی زمان سرویس ها فرا می رسد؟افت قیمت ماشین تا اینجا چقدر است؟ و استرس تصادف و معطلی های در پی آن
.........................................................................................................

قبل از خرید ماشین میتوان از:
1.پیاده روی
2.دویدن (اگر ورزشکار حرفه ای باشید)
3.دوچرخه
4.اتوبوس
5.مترو
6.تاکسی اینترنتی
استفاده کرد اما با خرید ماشین تنها از ماشین شخصی استفاده میشود و تمام این 6 گزینه حذف می شود