موضوعات داغ

چین به صادرات خودروهای دست دوم روی می آورد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
دولت چین اعلام کرده سامانه ای جامع را برای صادرات خودروهای دست دوم فراهم ساخته که به افزایش درآمدهای دولت از این راه کمک می کند و علاوه برآن، برای کشورهای در حال توسعه نیز مفید خواهد بود، چرا که به آنها شانس بهره مندی از خودروهای مدرن را می دهد. جالب است بدانید چین مدتها پیش وارد کننده خودروهای دست دوم از باقی کشورها بوده است.
برنامه صادرات خودروهای دست دوم از پایتخت، پکن شروع خواهد شد و سپس هشت شهر دیگر به این برنامه افزوده خواهند شد. شهرهای جینینگ و چینگدائو در استان شاندونگ و همچنین شهرهای استان گوانگدونگ به طور کلی شامل این برنامه خواهند شد. مطابق این برنامه در هر استان، صادرکنندگان واجد شرایط مشخص خواهند شد و سازمان های شخص ثالث دولتی، وظیفه تست و بررسی این خودروها و اطمینان از سالم بودن آنها را برای صادرات بر عهده خواهند داشت. سپس بازارهای هدف انتخاب شده و صادرات خودرو دست دوم به آنها انجام خواهد شد.
مطابق اعلام دولت چین، ده درصد از سهم بازار خودرو در کشورهای در حال توسعه مربوط به خودروهای دست دوم می شود. در برخی کشورهای توسعه یافته، نظیر ایالات متحده، صادرات خودروهای دست دوم سودآوری بسیاری را برای کشور فراهم می کند در حدی که دوبرابر میزان صادرات خودروهای نو، برای این کشور سودآوری دارد. همین مشوق ها دولت چین را وادار کرده تا به فکر کسب سود از بازار 240 میلیون خودرویی کشور باشد.
وزارت بازرگانی چین، بازارهای هدف خود را آفریقا و خاورمیانه اعلام کرده است، کشورهایی که قیمت خودروهای صفر در آنها بسیار بالاست و بودجه مردم این کشورها، معمولا به خرید خودروهای صفر نمی رسد. واردات خودروهای دست دوم به این کشورها کمک می کند تا سیستم حمل و نقل بهتری را برای کشورشان فراهم کنند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/5
کاش بده ایران
1398/3/6
خب به سلامتی الان که دیگه کشور دوست و عزیز چین میخواد دست دوم صادر کنه یهو مسئولین نظرشون عوض میشه که دست دوم خوبه و سیل عظیمی از خودرو های لیفان و ام وی ام دست دوم وارد کشور میشه!
1398/3/6
باید تیتر رو اینطوری مینوشتین:
چین به صادرات خودروهای دست دوم به ایران روی میارود. اونم با قیمت دلار روز و بعد بیاد بیفته دست دلال های معتمد دولت و بعد به عنوان ماشین لوکس دست دوم فروخته بشه خدا تومن !
1398/3/6
واردات خودروهای دست دوم کار کاملا اشتباهی.چون تاجرهای ما اشغال میارن و ماشین سالم نمیارن.بعدش گفتین امریکا.امریکا ماشین هایی رو میده کشورهای دیگه که تا شاسی جمع شدن.یعنی مجوز حرکت دیگه بشون داده نمیشه.شک نکنید قدم دوم اشتباه.وارد کردن خودرو دست دوم هست و در صورت اجرایی شدن منتظر سیلی از شکایات کلاهبرداری و دوباره خارج شدن ارز از کشور برای وارد کردن قطعات هست که این خودرو ها رو سالم کنن.اونم کامل سالم نمیشن.نمونش در مناطق ازاد داریم.از هر 100 تا خودروی دست دوم.یکیشون خوبه