موضوعات داغ

بزرگترین پیشرانه در بین موتورسیکلت ها را بشناسید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
موتورسیکلت ها معمولا به واسطه پیشرانه های نسبتا کوچک خود در مقایسه با اتومبیل ها شهرت دارند و کمتر کسی است که در این دنیا، یک موتورسیکلت با پیشرانه ای 2.5 لیتری طلب کند. با این حال، شرکت موتورسیکلت سازی تریومف رکوردی جدید از خود به جا گذاشته و موتورسیکلتی را به بازار عرضه کرده که صاحب بزرگترین پیشرانه در تاریخ این وسیله نقلیه است. این موتور که Triumph Rocket 3 TFC نام دارد، مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری سه سیلندر خطی است. پسوند TFC کوتاه شده عبارت Triumph Factory Custom بوده و نشانگر خاص بودن این محصول می باشد. این موتور قوی و نسبتا بزرگ، با قیمت 29 هزار دلار، از دسامبر 2019 در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
برای درک بهتر مشخصات این موتورسیکلت تریومف ، می توانیم آن را با یک هیوندای جنسیس G70 مقایسه کنیم که مجهز به موتوری دو لیتری و چهارسیلندر بوده و با استفاده از توربوشارژرهایش، می تواند بدنه ای از فلز و چرم به وزن 1587 کیلو را در مدت زمان 6.6 ثانیه، از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. موتور تریومف حدود 360 کیلو از هیوندای جنسیس سبک تر است، اما به مدد گشتاور 220 نیوتون متری خود، می تواند عملکردی همانند جنسیس G70 داشته باشد.
همانطور که می دانید، موتورسیکلت ها معمولا صدای گوش خراشی دارند و به خصوص در مورد این تریومف 3 TFC ، این ترس وجود دارد که صدای آزاردهنده آن، مایه عذاب باقی حاضرین در معابر باشد. به همین دلیل شرکت تریومف، همانند خودروهای روز بازار، حالات مختلفی را برای راندن این موتورسیکلت در نظر گرفته که می توانید بسته به شرایط، از آنها استفاده کنید. این حالات با استفاده ترکیبی از سیستم های ترمز ضد قفل، کنترل پایداری و کنترل کشش، قدرت پیشرانه را بسته به وضعیت به چرخ ها ارسال می کنند. برای توقف چنین موتور قدرتمندی، ترمزهای قوی لازم است و تریومف از محصولات برمبو در این موتور استفاده کرده است. اتصالات مدرن نیز فراموش نشده اند و چراغ های LED، کروز کنترل و پورت شارژر USB بخشی از امکانات این موتور غول پیکر هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد