موضوعات داغ

مرگبارترین خودروهایی که می توان در آمریکا خرید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت تحقیقاتی و موتور جستجوی اتومبیل iSeeCars در روزهای گذشته فهرستی از مرگبارترین اتومبیل های فروخته شده در بازار ایالات متحده آمریکا منتشر کرده است و داده های مورد نیاز آن از آمار تصادف وسایل نقلیه مختلف طی سال های 2013 الی 2017 میلادی جمع آوری شده است.
داده ها از سیستم Fatality Analysis Reporting System ایالات متحده آمریکا مربوط به مرگ و میر ناشی از تصادف برای هر وسیله نقلیه به ازای هر 1 میلیارد مایل رانندگی در سال های 2013 الی 2017 بدست آمده است، این درحالیست که بسیاری از خودروهای تصادف کرده در این بازه زمانی دارای سن 20 سال یا بیشتر بوده و ایمنی آنان بسیار کمتر از خودروهای جدیدی خواهد بود که در یکی دوسال اخیر معرفی شده است.
این تحقیق به چندین خودرو به عنوان مرگبارترین خودروهای فروخته شده در آمریکا اشاره می کند که به طور انحصاری شامل خودروهای اسپرت و همچنین خودروهای کوچک اقتصادی می شود. در این خصوص "میتسوبیشی میراژ" نماینده خودروهای اقتصادی به عنوان مرگبارترین خودروی فعال در بازار ایالات متحده آمریکا است که به ازای 1 میلیارد مایل رانندگی در آمریکا، حدود 10.2 دستگاه از آن موجب مرگ راننده و یا سرنشینان داخل کابین خود شده است و بعد از آن شورلت کوروت با نرخ 9.8 دستگاه دیده می شود. برای درک بهتر این آمار افسارگسیخته، جالب است بدانید که میانگین نقش داشتن هر خودرو در مرگ و میر ناشی از تصادف به ازای هر 1 میلیارد مایل رانندگی حدود 2.6 دستگاه است.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ


دیگر خودروهای اقتصادی این لیست را می توان خودروی "کیا ریو"، "کیا سول"، "نیسان ورسا نوت" و همچنین خودروی "شورلت اسپارک" معرفی کرد، این درحالیست که این لیست چندین خودروی اسپرت در خود جای داده و مرگبارترین آنان شامل "نیسان 370Z"، "سوبارو BRZ"، "دوج چلنجر" و همچنین خودروی "شورلت کامارو" می شود که دارای بیشترین نرخ مرگ و میر ناشی از تصادف طی سال های 2013 الی 2017 میلادی هستند.
حضور متعدد خودروهای اسپرت و همچنین خودروهای کوچک اقتصادی در این لیست دلیل واضحی دارد؛ خودروهای اسپرت معمولا با سرعت های بالا رانده می شوند و احتمال و شدت تصادف آنان بسیار بیشتر خواهد بود و از طرفی دیگر خودروهای کوچک اقتصادی همانطور که از نامشان پیداست، از لحاظ ویژگی ایمنی در سطح پایینی قرار گرفته و بسیاری از تجهیزات ایمنی نصب شده بر روی وسایل نقلیه گران قیمت را نخواهند داشت و به همین دلیل است که خودروهای این 2 گروه بیشترین آمار مرگ و میر را دارند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/27
ماشین های اسپورت به خاطر اینکه خریدارانش،عشق سرعت هستند.اینقدر کشته داده و اگر نه بعید می دونم ایمنیش مشکلی داشته باشه.
1398/2/27
تعداد خودرو ها هم در نظر گرفته شده؟
یک خودرو میلیونی فروش کرده و ۱۰۰ تصادف داشته ، دیگری هزارتا فروش کرده و ۱۰ تصادف داشته! ایا درنظر گرفته شده؟
1398/2/28
چه بد که بیشتر ما ایرانیا حتی این بدترین هارو هم نمیتونیم بخریم ....... افسوس