موضوعات داغ

تاثیر عجیب دوربین جلوی راننده در اتوبوس های جاده ای ایران

عکس مطلب اول
مدتی می شود که اتوبوس های جاده ای به دوربین جلو راننده مجهز شده اند و این دوربین ها با تحت نظر داشتن راننده در تمامی حالات، مانع از وقوع تخلفات رانندگان، نظیر گفتگو با تلفن در حین رانندگی می شوند. در همین راستا، رئیس پلیس راه کشور، سردار محمدحسین حمیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، خبر داد تمامی اتوبوس های جاده ای کشور به دوربین جلو راننده مجهز شده اند. وی ادامه داد: اجرایی شدن این سیستم، تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات جاده ای داشته و از زمان نصب این دوربین ها، تصادفات مربوط به اتوبوس های جاده ای "هشتاد درصد" کاهش داشته است.
سردار حمیدی عنوان کرد: هم مردم، هم رانندگان و هم شرکت ها از اجرای این طرح رضایت دارند، چرا که مردم به دنبال ایمنی سفر خود هستند و شرکت ها نیز از اینکه می توانند بر رانندگان خود نظارت داشته باشند، خشنود هستند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/29
کاش سیستم ضد واژگونی و ترمز خودکار هم اجباری شود!
1398/2/29
یکی از دلایل اینکه تو کشورای توسعه یافته رعایت قانون زیاده اینه که اونا در کنار قانون گذاری، نظارت رو هم خوب انجام میدن. وگر وضعشون از ایران هم بدتر می بود.
1399/3/25
البته این دوربینهاایمنی بیشتربهمراه دارند ولی بنده درچندسفرم متوجه شدم راننده برای اینکه موقع صحبت باتلفن همراه توسط دوربین رصدنشودسرش رابه پایین سمت راست خم میکند من چندفقره درسفرهای شبانه شاهدش بودم که این عمل خطرش خیلی بیشترازعدم نصب دوربین دراین مواقع میباشدکه بایدتدبیری اندیشیده شود