موضوعات داغ

واردات خودروهای دست‌دوم در متعادل شدن بازار خودرو تاثیرگذار است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به تحلیل سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در صورتی که واردات خودروی دست دوم آزاد شود بازار خودرو متعادل خواهد شد.
به نقل از ایسنا، ولی ملکی در این خصوص توضیح داد که با آزاد شدن واردات خودروی کارکرده قطعا مدیریت بازار خودرو راحت تر شده و فضا به سمت کاهش التهاب خواهد رفت اما با این وجود منابع ارزی برای واردات خودرو دست دوم وجود ندارد و همین موضوع سبب شده که تمایل چندانی برای آزاد سازی واردات این دسته از وسایل نقلیه وجود نداشته باشد.
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس در ادامه توضیح داد که با توجه به نقدینگی 200 هزار میلیارد تومانی که در کشور در حال گردش است نه تنها بازار خودرو که سایر بازار ها نیز تاثیر پذیرفته و اقتصاد جامعه دچار آسیب شده است. این حجم از نقدینگی برای حفظ ارزش خود هر بار به یک بازار سرازیر می‌شود و سبب به هم خوردن نظم و تاثیر پذیرفتن قیمت کالا ها در یک بازار می شود. در همین راستا واردات خودروهای دست دوم می تواند کمی از التهاب بازار خودرو کم کند و سبب متعادل شدن قیمت ها شود.
البته مسئولین به دلیل آنکه بخش قابل توجهی از منابع اختصاص داده شده به واردات خودروهای دست دوم به کشور بر نخواهد گشت با این پیشنهاد مخالف بوده و صادرات و یا واردات کالاهای غیر ضروری مثل خودرو را در شرایط فعلی منطقی قلمداد نمی کنند.
وی در انتها ضمن انتقاد از کاهش بهره بانکی عنوان کرد که کاهش سود بانکی از 20 به 18 درصد در دوره رییس کل سابق بانک مرکزی موجب شد صاحبان سرمایه‌های خرد و کلان برای حفظ ارزش دارایی خود بیش از 200 هزار میلیارد تومان سپرده بانکی را از بانک‌ها خارج کرده و برای سرمایه‌گذاری به بازار خودرو سرازیر کردند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/5
چرا دست دوم؟! یعنی لیاقت ما همینه؟؟!!
1398/3/8
لیاقت ما همین همین هم نیست. کمتره. لیاقت ما لنگ های ایران خودرو و سایپا هست
1398/3/5
فکر کنم اولین حرف مثبتی باشه که از دهن ایشون در مورد خودرو و این صنعت فلک زده خارج میشه!!! ولی باز هم من شک دارم، احتمالا پشت این حرف هم یه نقشه خوابیده باشه.
1398/3/6
وارد کردن خودرو دست دوم یک خیانت جدید به کشوره.مشتی ماشین اشغال میرن میارن که اون طرف اجازه حرکت در شهر رو ندارن وتا شاسی جمع شدن
1398/3/6
الان هدف از گفتن این خبر چیه واقعا؟؟؟؟ ورود خودروهای دسته دوم از التهاب بازار کم میکند ولی فلان و بسان......حکایت لب چشمه ببری و تشنه برگردونی....‌‌تالیسمان ۱۸۰ میلیونی شده ۹۰۰ میلیون!دلار زمانی که رفت رو ۱۹ تومن این خودرو ۵۰۰ بود چطور میشود که دلار ۱۴ تومن و مثلا تالیسمان ۹۰۰ تومن؟؟؟ صنعت خودرو چه داخلی چه خارجی و اصحاب رسانه مختص به خودرو راه کثیفی رو پیش گرفتن.....والا اگر بنا به برخورد باشه همه فروشنده ها با رقم های غیر منطقی شمارشون رو سایت هست..‌‌..کاری داره که اتحادیه نمایشگاه داران قیمت های منطقی رو به سایت خرید و فروش خودرو اعلام کنه؟؟؟؟ نمیکنن چون ی سفرس همه دارن میخورن....
1398/3/6
شما تو تامین ارز برای واردات قطعات داخلی موندین 14ماه از موعد تحویل خودروها گذشته قطعه ندارند! حالا می خواهین خودرو های دست دوم وارد بکنین؟کمتر به مردم دروغ بگین.