موضوعات داغ

خودروسازان حدود 300 هزار تعهد معوقه به مشتریان دارند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی به صورت روزانه شرکت های خودروساز داخلی طرح فروش فوری با تحویل 30 روزه محصولات خود را اعلام می کنند که هنوز حدود 300 هزار تعهد به مشتریان وجود دارد که خودروی آنان تحویل داده نشده است.
خودرسازان داخلی در طرح فروش فوری محصولات خود مدعی هستند که تنها 30 درصد از ظرفیت تولید خود را به این طرح اختصاص می دهند تا نیاز مشتریان واقعی را تامین کنند، اما در واقع آمارها نشان می دهد که گروه صنعتی ایران خودرو حدود 140 هزار خودروی معوقه و همچنین شرکت خودروسازی سایپا نزدیک به 160 هزار خودروی معوقه به مشتریان خود دارند.

خودروسازان حدود 300 هزار خودروی معوقه به مشتریان دارند

خودروسازان حدود 300 هزار خودروی معوقه به مشتریان دارند


به گزارش خودروبانک و به نقل از خبرآنلاین ، از اواخر فرودین ماه سال جاری به دنبال ماه های پایانی سال گذشته، شاهد آغاز طرح فروش فوری از سوی خودروسازان داخلی با موعد تحویل 30 روزه بوده ایم، این درحالیست که حضور تعداد زیادی از تعهدات خودروسازان داخلی پاسخ داده نشده است. دو شرکت خودروساز داخلی ایران خودرو و سایپا روزانه به صورت متوسط 30 درصد از میزان تولید خود را به فروش فوری اختصاص داده اند، اما در مقابل طبق گفته هر دو خودروساز داخلی، بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی این دو شرکت به دلیل مشکلاتی که در تامین قطعات بخشی از تولیدات آنان وجود دارد، به طور ناقص راهی انبار شده و خبری از عرضه آنها به بازار و به مشتریان نیست، هرچند این موضوع گویا هم برای طرح پیش فروش و هم برای تحویل 30 روزه مشتریان شرکت کننده در طرح فروش فوری نیز صادق است و در مجموع باعث شده تا معوقه تعهدات هر دو خودروساز بزرگ داخلی از مرز 300 هزار دستگاه عبور کند!.
البته در همین زمینه خودروسازان وعده داده‌اند که با مشارکت و همکاری بیشتر قطعه سازان داخلی برای تأمین قطعات خودروهای ناقص موجود در انبارها تلاش‌های لازم را انجام دهند تا با افزایش عرضه به بازار، بار دیگر شاهد روند نزولی قیمت خودرو در بازار کشور باشیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/30
ایران خودرو تحویل گروه خودرو پارس موعد 30 دیماه پارسال بنده و امثال بنده رو هنوز حتی دعوت تکمیل وجه نفرستاده (150 روز تاخیر تا الان) اون وقت در کمال وقاحت و بیشرفی هر روز اطلاعیه فروش 30 روزه میزنه !!!

به نمایندگی ز میزنی میگن هیچ خبری نیست و شاید تا مهر هم ندن بهتون !!! >> میگن داری سود تاخیر میگیری دیگه !
(سود تاخیر ماهی 500 تومن بخوره تو ملاجتون!! نخواستیم)
بسی تاسف بر این خودروسازی ! تاسف و دیگر هیچ .
1398/2/30
780 هزارتا نه 300 هزار تا . امار رو درست نشون بدید . جالب معوقه های پراید و پژو 206 هستش که هر روز فروش فوری میشن . پراید رو از مهر 97 هنوز به کسی ندادن .