موضوعات داغ

اجازه تردد کامیون های بدون راننده در جاده های سوئد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بنابر اعلام خبرگزاری رویترز، از این پس کامیون های بدون راننده در جاده های سوئد تردد خواهند کرد. نخستین دستگاه از این کامیون ها، موسوم به T-Pod، قادر به حمل باری به وزن 26 تن بوده و وظیفه حمل کالاها مابین ساختمان های یک سری املاک صنعتی را بر عهده دارد. این کامیون به طور کامل خودران نیست و یک اپراتور از راه دور بر فعالیت آن نظارت دارد. رابرت فالک، خالق این کامیون بدون راننده از موسسه Einride می گوید شروع به کار این وسیله، یک نقطه عطف در تاریخ حمل و نقل جهان خواهد بود.
تنظیم کننده های این کامیون، محدودیت های بسیاری را بر روی حداکثر سرعت و فاصله آن با خودروی جلویی اعمال کرده اند. سرعت این کامیون هنگامی که بین املاک صنعتی در حال حرکت است، به پنج کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سیستم های ارتباطی پیشرفته نیز در هر حال رابطه این خودرو و اپراتور انسانی را حفظ خواهند کرد، بنابراین هیچ گاه این خودرو از کنترل خارج نخواهد شد. این کامیون در حال حاضر زیر نظر شرکت تدارکات و حمل و نقل آلمانی DB Schenker فعالیت می کند.
روند استفاده از خودروهای خودران در کشورهای مختلف همواره رو به جلو حرکت می کند چندی پیش، در انگلستان این خودروها اجازه یافتند تا با نظارت رانندگان انسانی، در جاده ها حضور پیدا کنند. در ایالت کالیفرنیا نیز خودروها بدون راننده که توسط Google Waymo توسعه داده شده اند، اجازه تردد در جاده های عمومی را دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد