موضوعات داغ

حادثه مرگبار برای تسلا مدل 3 در حالت اتوپایلوت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
افزوده شدن قابلیت رانندگی خودکار یا اتوپایلوت به خودرو ارزان قیمت الکتریکی کمپانی آمریکایی، یعنی تسلا مدل 3 ، از ابتدا طرفداران و مخالفان زیادی داشته و ویدیوهای مختلفی را در حمایت یا ضدیت با این سیستم دیده ایم. اخیرا بر اثر تصادف یک دستگاه تسلا مدل 3 با یک کامیونت در ایالت فلوریدا، آن هم هنگامی که خودرو در حالت اتوپایلوت بوده است، راننده خودرو کشته شد.
هیئت امنیت ملی حمل و نقل بعد از مدتی بررسی، یافته های اولیه خود را در خصوص این تصادف اعلام کرد. این تصادف در یکم مارس رخ داده و در طی آن، تسلا مدل 3 به یک کامیونت برخورد کرده است. تسلا مدل 3 در ناحیه ای که محدودیت سرعت 88 کیلومتر بر ساعت وجود داشته، با سرعتی برابر با 109 کیلومتر بر ساعت حرکت می کرده است. این تصادف باعث ایجاد صدمات شدید در ناحیه سقف خودرو شد.
بررسی های بیشتر نشان داد سیستم پشتیبانی اتوپایلوت تسلا، که وظیفه نظارت بر نحوه عملکرد این سیستم در حین فعالیت را دارد، در هنگام تصادف فعال بوده است. این سیستم همواره خودرو را از جلو و عقب و قسمت های جانبی مورد بررسی قرار می دهد تا از عدم وجود موانع آگاه گردد. با این حال نیاز است که راننده در هنگام فعالیت این سیستم، همواره دست هایش را روی فرمان نگه دارد. به گفته تسلا، در هنگام وقوع تصادف، دست های راننده بر روی فرمان نبوده است. در این حالت سیستم اتوپایلوت وارد حالت عملیات گریز می شود و عملکرد عادی ندارد.
تسلا از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرده و ضمن یادآوری فعالیت یک میلیارد مایلی سیستم اتوپایلوت، خاطر نشان کرده است عملکرد این سیستم در صورتی که راننده نکات ایمنی استفاده از آن را رعایت نکند، تضمین شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد