موضوعات داغ

درخواست حذف قیمت از بازار مجازی موتورسیکلت ارائه شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
سرازیر شدن حجم زیادی از نقدینگی در طی ماه های اخیر به بازار های مختلفی همچون مسکن، خودرو و ارز سبب شده که نظم بازارهای مذکور بهم خورده و قیمت های نجومی شود. این آشفتگی ها سبب می شود که سود بسیاری راهی جیب دلالان و سودجویان شود.
در راستای مدیریت بازارهای فوق تصمیم بر آن شد که قیمت‌های درج شده خودرو، مسکن و ارز از روی پلتفرم های مجازی حذف شده و در صورت برگشت نیز سازوکار خاصی برای آن ها در نظر گرفته شده است.
به نقل از ایسنا، قیمت سازی نه تنها در بازار خودرو و مسکن که در بازار موتورسیکلت ها نیز رخ می دهد. دلالانی که به دنبال افزایش سود خود اند در سایت‌های اینترنتی پذیرنده آگهی اقدام به قیمت سازی کرده و التهابات بازار موتور سیکلت را افزایش می دهند. این قیمت سازی ها به حدی بوده که مطابق با آمار های منتشر شده به طور میانگین قیمت موتورسیکلت در طی سال گذشته 270 درصد افزایش یافته و همچنان نیز در حال افزایش است. با نگاهی به سایت های درج آگهی موتورسیکلت متوجه خواهید شد که هر روز قیمت های جدیدی اعلام می شود. به عنوان نمونه موتورسیکلتی که در بازار 27 تا 30 میلیون تومان قیمت دارد در فضای مجازی از برچسب قیمتی تا سقف 40 میلیون تومان نیز بهره برده است.
محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت در این خصوص توضیح داد که یکی از اصلی ترین علل آشفتگی بازار موتورسیکلت اعلام قیمت های پرت در آگهی های فروش اینترنتی است. بسیاری از قیمت های اعلام شده در آگهی های اینترنتی هیچ پشتوانه منطقی ندارند. کارخانجات هیچگاه وسیله‌ای که قیمتی در حدود 20 تا 30 میلیون تومان دارد را به قیمت دو برابری در بازار عرضه نمی‌کنند آن هم در شرایطی که تولید و عرضه موتورسیکلت کاهش یافته است.
بنا به گفته وی اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت درخواستی مبنی بر حذف قیمت از آگهی‌های اینترنتی تهیه کرده و در اختیار اتاق اصناف قرار داده است. با توجه به قوانین و شرایط صنفی در این رابطه نیز رایزنی‌هایی با اتاق اصناف صورت گرفته و امید می رود که هرچه سریع تر در این خصوص تصمیم گرفته شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد