موضوعات داغ

استراتژی جدید مرسدس بنز برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بنابر نتایج تحقیقات زیست محیطی، میزان کربن دی اکسید موجود در جو زمین در هشتصد هزار سال گذشته، به بیشترین حد خود رسیده و تبدیل به یکی از مهم ترین چالش های انسان ها شده است. این موضوع، شرکت های خودروسازی را از چند دهه پیش به تکاپو انداخته تا محصولاتی پاک تر به بازار ارایه دهند.
انتشار آمار اخیر از میزان کربن دی اکسید موجود در جو در هاوایی، که 415 ppm اعلام شد، مشوق اصلی مرسدس بنز در ارایه استراتژی جدیدش برای مبارزه با تغییرات اقلیمی بوده است. از زمانی که انسان ها پا به زمین گذاشته اند، وجود این میزان کربن دی اکسید در جو بی سابقه بوده است.
استراتژی مرسدس بنز برای مقابله با تغییرات اقلیمی، Ambition2039 نام دارد که مطابق آن، تا سال 2039 میلادی، میزان تولید کربن دی اکسید خودروهای مرسدس بنز به صفر خواهد رسید. این کار از طریق تبدیل نیمی از سبد محصولات مرسدس بنز به خودروهای پلاگین هیبریدی یا الکتریکی خالص اجرایی خواهد شد. این بیانیه در اسلو و در جریان تست های مرسدس بنز EQC اعلام شد.
مرسدس بنز وعده داده است که تا سال 2030، نیمی از فروش خود را به خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی اختصاص دهد. روند اصلاح خطوط تولید مرسدس بنز در سراسر جهان، که بالغ بر 56 کارخانه می شوند، تا سال 2022 به اتمام خواهد رسید و پس از آن روند افزایش تولید خودروهای سبز مرسدس بنز اجرایی خواهد گردید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد